Zakumaj.pl

5 prostych sposobów na zdrowy sen

5 prostych sposobów na zdrowy sen

Bardzo ważny jest dla nas zdrowy sen, dzięki któremu regenerujemy siły naszego organizmu. Jeżeli śpimy zbyt krótko i o niewłaściwych porach, jesteśmy zmęczeni, mniej kreatywni, mamy gorszą pamięć. Spada nasza odporność i jesteśmy podatni na infekcje. Nieprzespana noc to ból głowy, przekrwione i podpuchnięte oczy, szara cera. Nikt nie chce tak się czuć i tak wyglądać. Ale co zrobić, jeśli mamy problemy z zaśnięciem i przewracamy się z boku na bok do rana? Z tego artykułu dowiesz się, jak zadbać o swój zdrowy sen.

  • Sposób pierwszy – pamiętaj o swoim rytmie

    Bardzo ważne jest zachowanie stałego rytmu snu i czuwania. Trzeba kłaść się spać każdego dnia o tej samej porze, przy czym nie powinno to być po północy. Dwie godziny snu przed dwunastą w nocy są dla twojego odpoczynku bezcenne. Nie nadrobisz ich straty, nawet jeśli następnego dnia będziesz się wysypiał do południa. Rytm naszego snu jest związany z rytmami biologicznymi i cyklami organizmu i ma związek z poziomem określonych hormonów. Trzeba także spać odpowiednio długo. Niektórzy potrzebują co prawda mniej snu (świetnie funkcjonują, śpiąc jedynie 3 – 4 godziny, jak Napoleon Bonaparte, Thomas Edison czy Winston Churchill), ale to są wyjątki. Potrzebujesz od 7 do 9 godzin snu na dobę. Jeżeli będziesz spał krócej, wpłynie to negatywnie na stan twojego zdrowia i ogólne samopoczucie.

Strona 1 z 5
Pokaż wszystko »
Komentarze (0)

Nikt jeszcze nie dodał komentarza. Możesz być pierwszy!

Dodaj komentarz