Zakumaj.pl

Ćwiczenia na szczupłe łydki i uda

Ćwiczenia na szczupłe łydki i uda

Łydki i uda to dość problematyczne części ciała, które nastręczają problemów niejednej kobiecie. Często, nawet regularnie ćwicząc, chudnie się z brzucha, z ramion, a z nóg nie. Zazwyczaj jest to wynik zapominania o ćwiczeniach dobrych na problematyczne partie ciała. Żeby wysmuklić nogi, można wypróbować propozycje podane poniżej.

  • Ćwiczenie nr 1

    Ćwiczenie nr 1

    Pierwsze ćwiczenie wymaga stanięcia na wprost ściany. Już samo to sprawia, że może być z powodzeniem wykonywane w domu. Oprzeć dłonie o ścianę, łokcie wyprostowane, następnie wysunąć jedna nogę w przód, stopniowo uginając ją, bez odrywania jej od podłoża. Podczas uginania powinno odczuwać się napięcie mięśni. Wytrzymać tak 5 sekund, po czym wrócić do pozycji wyjściowej. Powtórzyć to samo dla drugiej nogi. Dzięki temu łydki będą miały znacznie lepiej rozciągnięte mięśnie.

  • Ćwiczenie nr 2

    Dobrym ćwiczeniem na uda są półprzysiady, które nie wymagają dociągania pośladków do pięt albo do podłogi. Należy stanąć w rozkroku, po czym stopniowo zniżać biodra, wysuwając je przy okazji jak najbardziej do tyłu. Podczas pochylania się kolana nie mogą wychodzić poza palce stóp. Ręce powinny znaleźć się na poziomie brody. W czasie uginania kolan i napinania ud unosić dłonie wyżej, jednocześnie robiąc wdech. Wracając do pozycji wyjściowej, wykonywać wydech.

  • Ćwiczenie nr 3

    Ćwiczenie nr 3

    Kolejne ćwiczenie na uda wymaga ułożenia się na boku na podłodze. Najlepiej przedtem rozłożyć na niej koc albo matę do ćwiczeń. Podeprzeć się na prawym łokciu, drugą rękę ułożyć przy klatce piersiowej, dłonią do podłoża. Nogi wyprostowane, jedna na drugiej. W takiej pozycji wyjściowej należy zacząć unosić lewą nogę do góry. Bez pośpiechu. Już za pierwszym razem pojawi się lekkie napięcie mięśni. Powtórzyć ćwiczenie 16 razy na każdą nogę. Jest ono idealnym sposobem na ujędrnienie wnętrza ud.

  • Ćwiczenie nr 4

    Ćwiczenie nr 4

    Zarówno łydki, jak i uda można ujędrniać przy pomocy wykopów. Na początek trzeba stanąć w miejscu, w którym nie ma groźby potrącenia czegokolwiek, zwłaszcza przedmiotów łatwych do potłuczenia.Stanąć w pozycji wyprostowanej. Ręce dociągnąć do klatki piersiowej. Z takiej pozycji przejść do robienia wykopów raz prawą, raz lewą nogą, wysoko, żeby poczuć napięcie mięśni po wewnętrznej stronie ud. Robiąc wykop, tułów odchylać w drugą stronę.

  • Ćwiczenie nr 5

    Ćwiczenie nr 5

    Na całe nogi, dla poprawienia ich wyglądu, stanu mięśni oraz kondycji przydaje się codzienne wykonywanie ćwiczenia zwanego rowerkiem.Należy położyć się na kocu lub na macie na podłodze. Ręce ułożyć płasko wzdłuż ciała, dłońmi do dołu. W takiej pozycji zacząć poruszać nogami tak samo, jak podczas jazdy na rowerze. Na początku ćwiczenie to może trwać jedynie 60 sekund, z czasem warto wykonywać je dłużej.