Zakumaj.pl

Dlaczego lepiej zrezygnować z chleba?

2.8 (razem głosów: 2)

Chleb jest obecnie produktem, który niekoniecznie stanowi bezpieczny i zdrowy posiłek. Jeszcze 50 lat temu był znacznie zdrowszy, więc kromka chleba mogła uchodzić nie tylko za podstawę żywienia, ale również za pełnowartościowy posiłek. Obecnie pszenica, z której jest wykonywany jest bardzo zmodyfikowana, więc tylko niektóre rodzaje pieczywa są korzystne dla zdrowia, chociaż batalia między zwolennikami jego jedzenia i nie jedzenia, nadal trwa.

Dlaczego lepiej zrezygnować z chleba?
  • Przesadnie zmodyfikowane

    Przesadnie zmodyfikowane

    Pszenica była jeszcze sto lat temu bogata w korzystne składniki odżywcze, w witaminy i minerały. Obecnie pszenica jest tak silnie modyfikowana, że wyrabiany z niej chleb trudno nazwać zdrowym i wartościowym. Szczególnie newralgicznym składnikiem jest gluten, który podrażnia ścianki jelit. Wiele osób jest na niego uczulonych, co automatycznie nie pozwala być im odbiorcami chleba. Dodatkowo żeby utrzymać chleb w dłuższej świeżości dodaje się do niego liczne konserwanty, które nie tylko nie sprzyjają jego smakowi, ale mogą powodować uczulenia wśród osób posiadających wrażliwy system immunologiczny i pokarmowy.

  • Ubogie pieczywo

    Ubogie pieczywo

    Głównym składnikiem pieczywa jest pszenica. Im więcej ma składników mineralnych oraz witamin tym lepszy i zdrowszy będzie chleb. Niestety, obecnie już na poziomie pozyskiwania białej mąki do pieczenia chleb jest zubażany, ponieważ najzdrowsze elementy pszenicy są oddzielane i stanowią paszę dla świń oraz krów. W tej sytuacji nawet najładniej wyglądający chleb nie bywa niczym więcej, niż nadmuchanym pseudo pieczywem. Dochodzi nawet od sytuacji, w której w chlebie nie ma prawie w ogóle błonnika, czyli jednego z jego najważniejszych elementów, który jest niezbędny do prawidłowego funkcjonowania układu pokarmowego.

  • Zbyt bogate w sól

    Zbyt bogate w sól

    Osoby, które dbają o linię lub chcą ograniczyć sól w diecie powinny zrezygnować z jedzenia białego chleba na śniadanie i kolację. Od czasu do czasu kromka takiego pieczywa nie zaszkodzi, jednak im więcej go w jadłospisie, tym więcej soli w ciele. Wydaje się to nieprawdopodobne, lecz nawet badania przeprowadzane przez inspekcje zajmujące się żywieniem potwierdziły, że białe pieczywo oraz suchary to jeden z najbardziej przesolonych produktów żywieniowych, jakie znajdują się na rynku. Lepiej wybierać chleb pełnoziarnisty, na zakwasie, w którym zawartość soli to jedynie 0,2 gramy sodu na kilogram, niż pieczywo białe, które może skutkować utrzymywaniem się fałdek na brzuchu.

  • Nie zaspokaja apetytu

    Z przyzwyczajenia jada się na śniadanie bułkę albo dwie kromki chleba z dodatkami. Wbrew oczekiwaniom nie jest to sycący posiłek, który pozwoli przetrwać bez burczenia w brzuchu aż do obiadu. Dzieje się tak, ponieważ biały chleb, dmuchany nie jest w stanie nasycić żołądka. Jest lekki, nie posiada dużej ilości błonnika. W związku z tym sięga się po kolejną bułkę, kolejne kanapki, a zamiast pełnego brzucha, ma się nadprogramowe kilogramy. Z tego powodu lepiej odstawić biały chleb i jadać taki, który pieczony jest na zakwasie, jest cięższy, ale tym samym bardziej sycący. Już jedna kromka z plasterkiem szynki i pomidorem sprawia, że żołądek jest wypełniony i to na znacznie dłużej.

Komentarze (1)
  • plama 77.253.55.*

    tylko 1 strone czytamy , dalej sie nie chce nam klikac

  • 1
Dodaj komentarz