Zakumaj.pl

Dobre sposoby na obniżenie ciśnienia krwi

5.0 (razem głosów: 1)

Wysokie ciśnienie krwi, czyli nadciśnienie tętnicze nie jest przypadłością, którą można bagatelizować. Zaniedbanie jej może doprowadzić do problemów z sercem oraz z całym układem krążenia i tym samym skutkować zawałem, miażdżycą oraz innymi poważnymi schorzeniami. Im wcześniej zauważy się objawy nadciśnienia, tym lepiej, ale warto też działać profilaktycznie, aby do zachorowania nigdy nie doszło.

Dobre sposoby na obniżenie ciśnienia krwi
  • Niezbędny spacer

    Niezbędny spacer

    Żeby uniknąć pojawienia się wysokiego ciśnienia krwi albo żeby skutecznie je obniżyć, warto zacząć spacerować. Codzienny szybki spacer przez 30 minut wpływa pozytywnie na cały układ krwionośny. Marsz uelastycznia naczynia krwionośne, dzięki czemu zmniejsza się również zagrożenie związane z występowaniem żylaków. W czasie spaceru krew jest lepiej pompowana do wszystkich komórek organizmu, w tym do mózgu, który sprawniej pracuje. Dodatkową zaletą spacerowania jest możliwość pozbycia się stresu, który jest jedną z przyczyn wysokiego ciśnienia. Działanie spaceru można pomóc poprzez wykonanie kilku trwających 5 minut przerw, w czasie których należy głęboko oddychać. Stymuluje to redukcję napięcia w organizmie.

  • Prawidłowa waga

    Prawidłowa waga

    Im więcej zbędnych kilogramów, tym wyższe nadciśnienie tętnicze. Każdy nadprogramowy kilogram podnosi ciśnienie o 2-3 mm Hg. Z tego powodu należy zadbać o własną wagę – utrzymać prawidłową albo schudnąć, jeśli jest to konieczne. W zależności od wielkości nadwagi, można zacząć odchudzanie przy pomocy specjalisty albo samodzielnie. Specjalista zagwarantuje nie tylko kontrolę co 2 tygodnie lub co miesiąc, ale przede wszystkim ułoży dietę, która pozwoli na zrzucenie kilogramów, a tym samym zmniejszenie ciśnienia krwi bez ryzyka dla zdrowia. W przypadku samodzielnego odchudzania warto stosować się do najpopularniejszych zasad: odrzucenia słodyczy i używek, włączenia do diety warzyw i owoców oraz jedzenia pięciu niewielkich posiłków dziennie.

  • Potas i sól

    Potas i sól

    Gdy dochodzi już do brania tabletek obniżających ciśnienie krwi, trzeba zacząć uzupełniać dietę w potas. Nie powinno go zabraknąć i we wcześniejszej diecie, ponieważ jest istotny dla zdrowia układu krążenia, zabezpiecza żyły oraz serce. Tabletki na nadciśnienie bywają moczopędne, co sprzyja wypłukiwaniu potasu z organizmu. W takiej sytuacji najlepiej jadać produkty, które zawierają go w dużych ilościach, w tym pomidory, soję, banany, śliwki, zwłaszcza suszone. Jednocześnie przy dostarczaniu potasu należy zrezygnować z nadmiaru spożywanej soli. Nie powinno jej być w diecie więcej niż 1/2 łyżeczki dziennie. Należy przy tym pamiętać, że sól znajduje się w produktach kupowanych w sklepie, zwłaszcza w mocno solonych wędlinach.

  • Ziołowe napary

    Ziołowe napary

    Zioła pomagają na różne dolegliwości, więc można znaleźć i takie, które pozwalają zmniejszyć ciśnienie krwi. Skuteczne są przede wszystkim lipa, głóg oraz dziurawiec. Można je kupować w postaci herbatek ekspresowych albo suszonych ziół, które parzy się i pije dwa razy dziennie. Lipa jest jednocześnie ziołem ułatwiającym trawienie i uspokajającym. Uważać trzeba jedynie przy dziurawcu, który może wchodzić w reakcje z lekami na nadciśnienie. Jeżeli już się je stosuje, picie herbaty z dziurawca należy skonsultować z lekarzem.