Zakumaj.pl

Jak wyszczuplić łydki?

Jak wyszczuplić łydki?

Nie tylko uda to problematyczna część kończyn dolnych. Czasami nie narzeka się na nie, a na łydki, które zamiast wyglądać na smukłe wyglądają niczym kawałek tłuszczu oblekający piszczele. Nie budzi to zadowolenia ani panów, ani pań. Jednak istnieją sposoby, które pozwalają na skuteczną poprawę wyglądu łydek, wysmuklenie ich oraz umięśnienie.

  • Chodzenie na łydki

    Chodzenie na łydki

    Chodzi się na co dzień, jednak nie zawsze tak dużo, aby wpływało to poprawnie na kształt łydek. Przejście trasy z domu do samochodu i z powrotem to nie ćwiczenie. Aby łydki nabrały smukłości albo objętości trzeba poświęcić przynajmniej 30-40 minut na intensywne chodzenie. Już zwykły spacer pomoże, lecz jeszcze lepiej sprawdzi się szybki marsz albo szybki chód z wysoko unoszonymi kolanami. Z boku wygląda to dość zabawne, ale przynosi szybkie efekty. Jeżeli nie chce się uzyskać wyraźnych mięśni na łydkach ani powiększenia ich objętości należy unikać częstego wchodzenia pod górki.

  • Bieganie na łydki

    Równie skutecznym sposobem na uzyskanie smukłych łydek jest bieganie. Nie musi to być szybki bieg, niczym z zawodów lekkoatletycznych. Wystarczy spokojny bieg, bez zbędnego pośpiechu, najlepiej długodystansowy, wtedy łydki będą znacznie smuklejsze. Jeżeli wcześniej nie uprawiało się żadnego rodzaju joggingu należy pamiętać, że trzeba rozpoczynać od biegania 15 minut dziennie stopniowo zwiększając długość biegu. Już po kilkunastu treningach widać będzie znaczącą różnicę.

  • Skakanie na skakance

    Skakanie na skakance

    Skakanka nie jest zabawką tylko dla dzieci. Jest istotnym elementem treningu, nie tylko wśród amatorów, ale również wśród profesjonalnych sportowców. Zarówno w telewizji, jak i na siłowni łatwo dostrzec, że bokserzy używają skakanki. Ćwiczenia na niej powodują, że łydki stają się lepiej umięśnione, znika tłuszcz i jednocześnie nogi stają się bardziej sprężyste. Trzeba jedynie pamiętać, żeby nie przesadzić z ilością ćwiczeń, gdyż skakanka nie wysmukla łydek, lecz kształtuje bardziej wyraźne mięśnie. Nie każdemu to odpowiada.

  • Przysiady na łydki

    Przysiady na łydki

    Chociaż przysiady mają wielu przeciwników i nie są lubianym ćwiczeniem to jednak warto je robić. Wystarczy nawet 15-20 przysiadów dziennie, aby poczuć wyraźną różnicę w wyglądzie całych nóg. Zazwyczaj przysiady poleca się do kształtowania ud lub pośladków, jednak w tak samo korzystny sposób działają one na łydki, zmniejszając ilość tłuszczu, który się na nich znajduje.

  • Nogi w bok

    Nogi w bok

    Prostym, a przynoszącym dobre efekty ćwiczeniem jest wyciąganie nóg w bok. Należy stanąć w lekkim rozkroku zgiąć jedną nogę w kolanie, a drugą wyciągnąć w bok i wytrzymać w tej pozycji 5 sekund. Będzie wyraźnie czuć, jak mięśnie łydki napinają się delikatnie. Ćwiczenie powtórzyć 6 razy dla każdej nogi.

Komentarze (0)

Nikt jeszcze nie dodał komentarza. Możesz być pierwszy!

Dodaj komentarz