Zakumaj.pl

Jak napisać referencje dla pracownika?

Jak napisać referencje dla pracownika?

Referencje to opinia wystawiona przez pracodawcę pracownikowi na jego prośbę. Jest ona pozytywna – w przypadku, gdy opinia o pracowniku jest negatywna, referencji się nie wystawia. Referencje mogą mieć formę pisemną albo ustną. Są one kluczem, który otwiera wiele drzwi. Potwierdzają jakość dotychczas wykonywanej pracy i ułatwiają znalezienie nowej.

  • Komu wystawia się referencje?

    O referencje może poprosić pracownik zatrudniony na dowolnym stanowisku – od sprzątaczki po copywritera w agencji reklamowej, pracownika banku czy głównego managera. Każdemu przyda się potwierdzenie kwalifikacji zawodowych przez poprzedniego pracodawcę. Szczególnie ważne są referencje w tych zawodach, w których musimy mieć szczególne zaufanie do zatrudnianej osoby. Tak będzie na przykład w przypadku opiekunki do dziecka, gosposi czy pielęgniarki dla osoby starszej. Zawartość referencji może być bardzo różna, w zależności od tego, dla kogo są przeznaczone, ale pewne treści muszą się w nich pojawić.

Strona 1 z 4
Pokaż wszystko »
Wskazówki:

Informacje o posiadanych referencjach warto umieścić w liście motywacyjnym.

Komentarze (0)

Nikt jeszcze nie dodał komentarza. Możesz być pierwszy!

Dodaj komentarz