Advertising
Zakumaj.pl

Jak przygotować udane zaproszenie?

Opiekun artykułu: wlocze
Jak przygotować udane zaproszenie?

Jak przygotować udane zaproszenie?

Zaproszenie jest szczególnym tekstem użytkowym, zawiera bowiem różne treści. Bardzo ważne są w nim informacje o pewnym mającym nastąpić wydarzeniu, a jednocześnie zwrot do osoby (lub osób), które chce się na to wydarzenie zaprosić. Zaproszenia mogą być bardzo różnie zredagowane, ale łączy je jedno – muszą mieć atrakcyjną formę. Jeśli nie wiesz, jak zredagować zaproszenie, skorzystaj z poniższych porad.

Advertising
Advertising
  • Zapraszam na…

    Okazji do wystosowania zaproszenia jest bardzo wiele. Mogą one mieć charakter formalny i nieformalny, w zależności od typu okazji, z jaką są związane. Zapraszamy gości na oficjalne uroczystości o charakterze rodzinnym (ślub, chrzciny dziecka, komunia) i mniej oficjalne – urodziny, imieniny, rocznice. Artyści zapraszają na swoje wernisaże, uczniowie – na studniówki czy organizowane w szkole festiwale. Zaproszenie można wystosować właściwie z każdej okazji, kiedy liczymy na przybycie gości i nie chcemy powiadamiać ich za pomocą telefonu czy maila.

  • Drukowane czy pisane?

    Zaproszenia można przygotować w wielu różnych formach. Można ładnie sformatować je w edytorze tekstu i wydrukować w domu. Można wykonać ręcznie (ta metoda raczej nie sprawdzi się przy dużej liczbie gości). Zaproszenie wykonane ręcznie może stać się przedmiotem artystycznym, każdemu z zaproszonych można przygotować inną jego wersję. Jeśli zaproszenie ma charakter uroczysty i formalny (na przykład na ślub), zamawiamy je w drukarni.

  • Jak powinno wyglądać zaproszenie?

    Jak powinno wyglądać zaproszenie?

    Zaproszenie powinno nie tylko estetycznie wyglądać, ważne jest, by było atrakcyjne wizualnie i zachęcało do wzięcia udziału w wydarzeniu, którego dotyczy. Bardzo ważny jest wybór odpowiedniego papieru (jego faktura, kolor), kroju czcionki, odpowiednie sformatowanie tekstu. Można dodać elementy graficzne. Ładna i dobrze dobrana ilustracja będzie dużym walorem zaproszenia. I oczywiście tekst powinien być nienaganny pod względem językowym i ortograficznym.

  • Informacja o wydarzeniu

    Informacja o wydarzeniu

    Naszym najważniejszym celem jest powiadomienie innych o pewnym wydarzeniu. Jeśli mają wziąć w nim udział, trzeba przekazać pełną i rzetelną informację na ten temat. W zaproszeniu powinieneś koniecznie poinformować, co się ma wydarzyć, kiedy to nastąpi (data, godzina), w jakim miejscu (dokładna lokalizacja, adres, ewentualnie mapa dojazdu). Czasem informujemy o warunkach uczestnictwa w imprezie (na przykład: „Obowiązują stroje wieczorowe”).

  • Kto i kogo zaprasza?

    Po pierwsze uświadom sobie, do kogo adresujesz zaproszenie – od tego zależy styl wypowiedzi: bardzo oficjalny, mniej formalny, czasem – zupełnie swobodny. Inaczej trzeba zredagować zaproszenie z okazji brylantowych godów, inaczej – adresowane do przyjaciół zaproszenie na oblewanie nowego mieszkania. Oto przykładowe formy: „Mamy zaszczyt zaprosić”, „Uprzejmie zapraszam”, „Zapraszam serdecznie”, „Prosimy o przybycie”. Zaproszenie możesz wystosować w imieniu własnym (wtedy wypowiadasz się w liczbie pojedynczej) lub w imieniu grupy osób (na przykład pary małżeńskiej czy narzeczonych albo uczniów danej szkoły).

  • Zaproszenie krok po kroku

    Najpierw poinformuj adresata (lub adresatów), co się wydarzy i zaproponuj udział w tej okazji. Następnie przekaż konkretne informacje o wydarzeniu. Możesz do zaproszenia dodać ciekawy cytat tematycznie dobrany do okazji (zaproszenie nie musi być zwięzłe). I na koniec możesz podkreślić, że zależy ci na obecności adresata (lub adresatów) – „Liczymy na Państwa obecność”, „Obecność Pańska jest dla mnie szczególnie ważna”.

Popularne tagi
  • zdrowy dawca
  • grzeczność
  • zabytki
  • spotkanie towarzyskie
  • szorty
  • odpowiednie używanie serwetki
  • kończyny
  • jak się nie upić
  • stany zjednoczone
  • zamknięcie
  • solenizant
  • używanie serwetek
  • podglądanie
  • teatr
  • zasady przedstawiania
Advertising
Advertising
Advertising
Advertising