Zakumaj.pl

Jak rozpocząć dietę jajeczną?

Jak rozpocząć dietę jajeczną?

Dieta jajeczna, czyli dieta oparta przede wszystkim na białku, jest bardzo popularna. Pozwala na szybkie zrzucenie nadprogramowych kilogramów, bez przesadnego głodzenia się i katowania liczeniem kalorii. Stosują ją zarówno osoby z nadwagą, jak również osoby zajmujące się budowaniem masy mięśniowej, ponieważ białko odpowiada za rozwój mięśni i zastępowanie tkanki tłuszczowej mięśniami. Żeby poprawnie rozpocząć i wytrwać w diecie, dobrze jest mieć wsparcie w postaci kilku przydatnych rad.

  • Podstawa diety

    Podstawa diety

    Jak każda dieta, tak i dieta jajeczna ma swoje podstawowe zasady. Jest nią zjadanie 6 jajek w ciągu dnia. Trudno byłoby zjeść je naraz, jednak z powodzeniem mogą stać się elementem podstawowych posiłków, ponieważ dieta wymaga, aby śniadanie, obiad oraz kolacja były jedzone. Opuszczanie posiłków w myśl, że to pomoże szybciej schudnąć, jest dużym błędem.

  • Jajka i dodatki

    Jajka i dodatki

    Jajka jedzone w czasie diety koniecznie muszą być ugotowane na twardo. Smażone, sadzone, w postaci jajecznicy nie wchodzą w grę, ponieważ nie są tak wartościowe i niskokaloryczne jak jaja na twardo. Dodatkowo dieta składać się powinna z warzyw – przede wszystkim surowych – dodawanych do każdego posiłku. W ramach urozmaicenia dobrze jest jeść również grejpfruty, które stymulują utratę tkanki tłuszczowej.

  • Ograniczenia na diecie

    Dieta jajeczna nie pozwala jadać wszystkiego. Jak w czasie większości diet na utratę wagi nie powinno jadać się słodyczy, lecz to nie jedyny zakaz. Należy ograniczyć także ilość spożywanych tłuszczów, zwłaszcza zwierzęcych, jak i węglowodanów.

  • Czas trwania diety

    Czas trwania diety

    Dieta jajeczna nie jest dietą, która może trwać długo lub stać się regularnym sposobem odżywiania. Maksymalny czas jej stosowania to 2 tygodnie. Jest to związane z faktem, że nie należy do najzdrowszych diet. Powoduje zubożenie organizmu o liczne składniki odżywcze, które czerpane są z produktów nieużywanych na diecie jajecznej. Za długie stosowanie może doprowadzić do wypadania włosów, łamliwości paznokci, wyprysków, zaburzeń w naturalnych czynnościach ciała.

  • Wady i zalety diety jajecznej

    Wady i zalety diety jajecznej

    Z pewnością za zaletę diety jajecznej można uznać fakt, że szybko pozwala zrzucić 5 – 7 kg. Jeśli odczuwa się potrzebę ekspresowego zrzucenia wagi, wówczas taka dieta spełni oczekiwania. Niestety poza zaletą są również wady, głównie pozbawienie organizmu części składników odżywczych oraz efekt jojo, często spotykany po powrocie do bardziej urozmaiconego sposobu odżywiania. Na diecie jajecznej może dojść także do pewnego osłabienia organizmu, zmęczenia oraz zawrotów głowy.