Advertising
Zakumaj.pl

Jak skutecznie budować markę w Internecie?

Opiekun artykułu: wielkizub
Jak skutecznie budować markę w Internecie?

Jak skutecznie budować markę w Internecie?

Firma, która w ogóle nie ma związku z Internetem, w dzisiejszych czasach nie może liczyć na pełen sukces. Nawet niewielkie sklepiki i jednoosobowe firmy posiadają swoje strony internetowe. Niektórzy działają tylko i wyłącznie w sieci, docierając z produktami do najbardziej zaawansowanych internautów. Szczególnie ważne jest korzystanie z sieci, kiedy chce się zbudować markę, jej siłę, skojarzenia z nią związane i rozpoznawalność. Jeśli postępuje się według kilku istotnych zasad, sukces jest możliwy.

Advertising
Advertising
  • Spójność strategii

    Spójność strategii

    Bardzo ważne jest połączenie strategii internetowej marki ze strategią w świecie rzeczywistym. Nawet najbardziej znane marki, w tym nastawione głównie na Internet, np. Google, nie prowadzą marketingu jedynie w sieci. Równie ważne jest prowadzenie działań reklamowych poza nią, jednak ważne jest, żeby obie strategie działały wspólnie, mówiły o tym samym, promowały to samo. Dzięki temu nie dojdzie do rażących rozbieżności, które nie tylko będą niekorzystne dla samej firmy, lecz przede wszystkim irytujące dla klienta.

  • Strona internetowa firmy lub produktu

    Posiadanie strony internetowej w Internecie to pierwszy krok do budowania marki. Koniecznością jest jej posiadanie i chociaż pojawia się trend, w wyniku którego firmy własną stronę zamieniają na korzystanie z Facebooka, nie jest to najkorzystniejsze działanie. O wiele lepiej sprawdza się posiadanie jednego i drugiego. Własna strona pozwala na jej odwiedzenie w razie konieczności, strona na Facebooku może zostać zablokowana przez użytkowników, co jest istotną stratą dla firmy reklamującej swoje usługi albo produkty.Jednocześnie ważny jest wygląd strony. Powinna ona spełniać dwa warunki: być profesjonalna i prosta w obsłudze. Strona, która wygląda jak zrobiona przez początkującego informatyka, pełna kolorów, nieczytelna, nie zachęci do odwiedzin. Najlepiej używać stonowanych barw i kolorów czcionki wygodnych do czytania. Nie można również ozdabiać jej zbyt wieloma zakładkami i komplikować. Użytkownicy sieci oczekują szybkiego docierania do informacji.

  • Cenne logo

    Cenne logo

    Istnieją logo, które od razu kojarzą się z firmą i produktem. Można z powodzeniem powiedzieć, że firma, której się to udało (dobrym przykładem jest np. Nike) odniosła wielki sukces. Z tego powodu logo marki jest wyjątkowo istotne, powinno nie tylko kojarzyć się z konkretną firmą, lecz również z tym, czym firma się zajmuje. Jednocześnie wybrane logo powinno być atrakcyjne wizualnie. Pomoże to wykorzystać je także na gadżety firmowe.

  • Kolorystyka firmy

    Strona internetowa, logo, produkty firmowe powinny łączyć konkretne barwy. Co więcej, powinny się one łączyć z działalnością firmy, oddawać profil działania i być łatwe do zapamiętania, chwytliwe. Nie może być ich za wiele – jest to częsty błąd popełniany podczas wybierania kolorystyki – wystarczą 2 kolory plus 1 dopełniający, dzięki czemu marka będzie łatwo rozpoznawalna.

  • Profesjonalne prowadzenie reklamy

    Profesjonalne prowadzenie reklamy

    Aby wykonać dobrą stronę Internetową, a następnie odpowiednio ją promować, nie trzeba działać samodzielnie. Można zlecić jej wykonanie firmie, która zajmuje się tym zawodowo. Niezbędne jest określenie swoich oczekiwać, ciągła konsultacja. Firmie można zlecić także pozycjonowanie strony, aby była łatwo wyszukiwana przez wyszukiwarki internetowe i tym samym chętniej odwiedzana.

Popularne tagi
  • tytuł
  • wizerunek osoby
  • popularność marki
  • internet
  • stojak reklamowy
  • działalność gospodarcza
  • barwa głosu
  • pozycjonowanie strony
  • mówca
  • biznes
  • target
  • głos
  • jak wypromować stronę www
  • banner
  • emisja głosu
Advertising
Advertising
Advertising
Advertising