Zakumaj.pl

Jak wprowadzić do diety 5 porcji warzyw i owoców?

Jak wprowadzić do diety 5 porcji warzyw i owoców?

Wiele słyszy się o tym, iż dziennie powinniśmy spożywać pięć porcji warzyw oraz owoców. Naukowcy nie mają tu rzecz jasna na myśli zwiędłego liścia sałaty oraz kilku plastrów ogórków kiszonych dodawanych do hamburgera w barach fast-food, a pełnowartościowe porcje tych produktów. Całkiem spora część konsumentów nie wyobraża sobie jednak spożywania takiej ilości warzyw i owoców, wyobrażając sobie jednocześnie kopiaste talerze fasolki albo trzy jabłka jako deser zamiast lodów. Nic z tych rzeczy. Przeczytaj poniższy artykuł, a sam zobaczysz, iż spożywanie pięciu porcji tych produktów jest nie tylko wykonalne i zdrowe, ale przede wszystkim smaczne.

  • 5 porcji

    Pięć porcji warzyw i owoców dziennie wcale nie oznacza, że masz spożywać pięć posiłków i każdy z nich ma składać się głównie z tych produktów. Równie dobrze możesz spożywać trzy posiłki, a jednocześnie pięć porcji. Porcja bowiem to 100 gramów warzyw lub owoców, przy czym tych drugich raczej nie powinno spożywać się późnymi popołudniami oraz wieczorami, gdyż są bogate w cukry. Jak więc widzisz, zjadając na raz pół kilograma winogron, zjadasz przewidzianych dziennie pięć porcji. Nie jest to jednak najlepszy pomysł – lepiej je sobie zróżnicować oraz dodawać do każdego posiłku. Poniżej znajdziesz propozycje, jak to zrobić.

Strona 1 z 4
Pokaż wszystko »
Wskazówki:

Dwa pozostałe posiłki, drugie śniadanie i podwieczorek, mogą składać się z porcji owoców lub warzyw, na przykład frytek selerowych, marchwiowych lub chipsów jabłkowych.

Komentarze (0)

Nikt jeszcze nie dodał komentarza. Możesz być pierwszy!

Dodaj komentarz