Zakumaj.pl

Jak wychowywać dzieci, by były zdrowe?

Jak wychowywać dzieci, by były zdrowe?

Prawidłowe wychowywanie dziecka nie jest wcale łatwym zadaniem. Musimy zdawać sobie sprawę z tego, że dziecko to nie minidorosły. Jego organizm jest zupełnie inny od naszego, wymaga zupełnie innych składników – dopiero się buduje i rozwija. Ważne, aby być tego świadomym. Dziecko nie wie, co jest dla niego najlepsze – to my, dorośli – ponosimy pełną odpowiedzialność za to, co będzie jadło, w jakich warunkach będzie żyło. Pamiętajmy, ze zapewnienie mu prawidłowego rozwoju zaprocentuje w przyszłości. Zatem przeczytaj poniższy artykuł, a dowiesz się, jak postępować, by Twoja pociecha była zdrowa i silna!

  • Dbaj o odpowiednie nawodnienie organizmu dziecka

    Dbaj o odpowiednie nawodnienie organizmu dziecka

    Woda stanowi znaczną część składową organizmu dziecka. Pamiętajmy, że ma ono o wiele szybszy metabolizm niż dorośli, a zatem szybciej pozbywa się jej z organizmu. Dlatego też osiem szklanek płynów, jakie zalecane jest osobie dorosłej, może nie wystarczyć. Zależne jest to oczywiście od wieku i poziomu aktywności fizycznej, jednakże praktycznie nie jest możliwe przedawkowanie. Podawaj dziecku bez obaw wodę wtedy, kiedy tylko ma na nią ochotę. Nie zawsze jednak musi ona smakować – aby zachęcić pociechę do picia, podawaj jej soki, naturalne herbatki czy dodawaj do wody mineralnej kawałki mrożonych owoców, które zmienią jej smak.

  • Ruch to podstawa!

    Ruch to podstawa!

    Pamiętaj, że dzieci potrzebują znacznie więcej ruchu niż dorośli. Powinno to być około sześćdziesiąt minut dziennie. Ćwiczenia przynoszą same korzyści – wzmacniają kości, wyrabiają mięśnie, poprawiają krążenie krwi, regulują nawet pracę układu pokarmowego. Dbaj o to, aby były one urozmaicone (bieganie, spacery, drabinki, jazda na rowerze, basen, tenis). Najlepiej, aby w miarę możliwości pogodowych wykonywać je na zewnątrz (zimą również możesz spacerować lub biegać – trzeba tylko dostosować ubranie, nałożyć na twarz krem ochronny). Dawaj dziecku dobry przykład – ćwicz razem z nim! Tobie to absolutnie nie zaszkodzi, a pociecha będzie wykonywała trening znacznie chętniej – zmotywujesz ją do działania.

  • Zbilansowana dieta

    Zbilansowana dieta

    Bardzo ważne jest to, co je nasze dziecko. Pamiętaj, że spożywane przez niego pokarmy stanowią podstawowy budulec jego organizmu. U dzieci dopiero rozwijają się kości, mięśnie, rosną zęby. Dlatego też podstawowym elementem codziennych posiłków powinny być tłuszcze, białko i wapń, a także witaminy. Wszystko to znajdziesz w warzywach, owocach, mleku, serach, pełnoziarnistym pieczywie. Dbaj o to, by niezbędne dla prawidłowego rozwoju elementy dostarczać w posiłkach, a nie w suplementach diety. Dziecko po ukończeniu drugiego roku życia powinno jeść normalnie wszystko to, co jedzą dorośli. Urozmaicaj więc jego dietę – jeśli nie chce jeść mięsa, zwiększ ilość oliwy z oliwek i orzechów – w nich także znajdują się tłuszcze. Pamiętaj, że są one bardzo ważne, ponieważ odpowiadają za prawidłową pracę mózgu i układu nerwowego.

Komentarze (0)

Nikt jeszcze nie dodał komentarza. Możesz być pierwszy!

Dodaj komentarz