Zakumaj.pl

Jak zorganizować sobie pracę?

Jak zorganizować sobie pracę?

Znasz to uczucie, kiedy siedząc w pracy nie wiesz w co ręce włożyć? Co powinieneś zrobić najpierw: wykonać telefony, uporządkować papiery, sprawdzić coś w magazynach i katalogach branżowych? Często taki natłok obowiązków sprawia, że czujemy się przepracowani, zmęczeni, a przez to zniechęceni. Wówczas to, zamiast zabrać się chociaż za jedną rzecz, odwlekamy wszystko i nie załatwiamy nic przez co rośnie nam cała masa spraw do rozwiązania. Jeśli chcesz zacząć pracować produktywnie i nie mieć problemów z tym, żeby przychodzić do biura i zabierać się za to co masz zrobić, koniecznie przeczytaj poniższy artykuł.

  • Kawa lub herbata

    Kawa lub herbata

    Na początek, zanim jeszcze zasiądziesz do biurka czy komputera, zrób sobie coś ciepłego do picia. Warto przychodzić wcześniej do pracy, aby na spokojnie zaparzyć sobie kawę lub herbatę. Jeśli będziesz już miał filiżankę z napojem na biurku, to nie znajdziesz pretekstu, żeby po nią potem chodzić się rozpraszać. Jeśli twój pracodawca nie ma nic przeciwko temu, żebyś podgryzał coś w czasie pracy, to ustaw sobie obok komputera talerzyk z cukierkami, ciastkami lub owocami.

  • Sprawdzenie poczty

    Zaraz po włączeniu komputera sprawdź swoją pocztę. Przejrzyj wszystkie maile i na te, na które możesz odpisać od raz, to odpisz. Będziesz miał już z głowy chociaż to. Jeśli jednak na niektóre z nich nie możesz dać odpowiedzi natychmiast, wówczas zapisz sobie na karteczce samoprzylepnej, żebyś o tym nie zapomniał. Karteczkę przyklej do klawiatury czy myszki. Po porannym przeglądzie skrzynki, nie sprawdzaj już e-maili w ciągu dnia w pracy. To bardzo cię rozproszy i odciągnie od twoich obowiązków. Zrób to dopiero 15 minut przed wyjściem, żebyś mógł znowu odpowiedzieć na wiadomości, które do ciebie przyszły w przeciągu kilku godzin.

  • Inne rozpraszacze

    Niewątpliwie, sprawdzanie maili jest rozpraszaczem, ale istnieją także inne, znacznie groźniejsze, takie jak portale społecznościowe oraz gry internetowe. Pamiętaj, że jesteś w miejscu pracy i są to rozrywki, które powinieneś zachować na przyjście do domu. Żaden pracodawca nie chce, aby jego podwładni marnowali czas na sprawdzanie aktywności znajomych albo na pobijaniu rekordów w nawet najbardziej ambitnych grach. Jeśli jednak nie możesz się powstrzymać i te rozpraszacze odciągają cię od pracy, wówczas warto zainstalować sobie specjalną aplikację na przeglądarkę, która utrudni ci dostęp do wszystkich tego typu stron.

  • Organizacja

    Organizacja

    Podstawą dobrej pracy jest organizacja. Znacznie szybciej zabierzesz się do pracy, jeśli wyznaczysz sobie konkretne cele na każdy dzień, tydzień miesiąc. Kup sobie kalendarz z dużą ilością miejsca na notatki. Każdego dnia planuj, co musisz zrobić następnego – zadzwonić do kogoś, spotkać się z klientem, oddać raport. Dzięki temu, będziesz krok po koku odhaczał kolejne zadania. Kiedy zwizualizujesz sobie cel, a także podzielisz wielość obowiązków na mniejsze części, będziesz dużo bardziej efektywny. Pamiętaj tylko o tym, aby nie brać na swoje barki zbyt wiele. W ciągu ośmiogodzinnego dnia pracy nie da się załatwić wszystkiego, więc kiedy będziesz wyznaczał sobie zadania na dany dzień, napisz przy nich orientacyjnie, ile czasu mogą ci zająć. Na te podstawie będziesz wiedział, ile celów zdążysz danego dnia zrealizować.

Komentarze (0)

Nikt jeszcze nie dodał komentarza. Możesz być pierwszy!

Dodaj komentarz