Zakumaj.pl

Jak zacząć regularnie ćwiczyć?

Ładna, smukła i jędrna sylwetka jest nie tylko wymysłem mediów czy też współczesnym kanonem piękna, ale przede wszystkim dowodem na to, że kobieta dba o siebie jak najlepiej potrafi. Rzecz jasna, nie do końca chodzi o to, żeby nosić rozmiar 34 czy 36, bo równie zgrabnym i aktywnym można być w rozmiarze 40 i czuć się z tym dobrze. Chodzi raczej o to, by nasze ciało oraz zdrowie nie były nam całkowicie obojętne i by chciało się nam o nie zadbać. Idealnym sposobem na to są po prostu regularne ćwiczenia. Nie muszą być one bardzo wymagające, czasochłonne, ani też zaawansowane. Wystarczy, że ruch wprowadzisz do swojej codziennej rutyny, a sama zobaczysz, że natychmiast poczujesz się znaczenie lepiej. Jak zacząć regularnie ćwiczyć? Przekonaj się sama.

Jak zacząć regularnie ćwiczyć?
  • Motywacja to podstawa

    Wiele osób ma bardzo słomiany zapał – kupuje mnóstwo przyrządów, gadżetów, drogich ubrań, tylko po to, by chęć do ćwiczeń minęła po kilku treningach. Nie to jest naszym celem. Pamiętaj, ze twoją motywacją nie mogą być fajnie wyglądające gadżety albo też chęć pochwalenia się tym na mediach społecznościowych. Sama musisz chcieć zmiany z jakiegoś ważnego dla siebie powodu, który wypływa z wewnątrz. Może to być chęć bycia bardziej pewną siebie, posiadania lepszej figury albo też poprawienia swoich wyników zdrowotnych.

  • Inspiruj się

    Inspiruj się

    Dobrym sposobem na to, by zacząć regularnie ćwiczyć jest inspiracja. Można ją w tym wypadku rozumieć dwojako. Po pierwsze, jak najbardziej mogą cię inspirować kobiety szczupłe, wysportowane, dbające o swoje zdrowie i sylwetkę. Są to na przykład znane polskie i świtowe tenreki, ale także inne kobiety, które po prostu postanowiły ujędrnić ciało. Ich fotografie znajdziesz w Internecie. Wydrukuj je i powieś nad biurkiem czy/i na lodówce. Dzięki temu będziesz codziennie widziała o co walczysz. Po drugie, możesz również codziennie czytać blogi fitness oraz lifestylowe. Tam znajdziesz wiele cennych porad kobiet, które przebyły już te drogę odchudzania i ujędrniania albo są w jej trakcie. To ważne, żeby czuć się częścią jakiejś społeczności.

  • Ułóż swój plan

    Ułóż swój plan

    Kolejną ważną rzeczą w rozpoczynaniu regularnych treningów jest ułożenie swojego planu ćwiczeń. Musisz w nim uwzględnić po pierwsze to, co chcesz robić. Czy mają to być ćwiczenia fitness pod okiem trenera w klubie czy też tak zwane dywanówki w domu. Może to być także bieganie, jazda na rowerze, taniec, czy inne dyscypliny sportu. Ważne, żeby to ci sprawiało przyjemność. Po drugie zaś, w planie musisz również uwzględnić dni oraz godzin, które możesz poświecić na treningi. Kiedy wpiszesz sobie w kalendarz, że ten czas masz zajęty, będzie ci potem trudniej się z tego wykręcić. Pamiętaj, że nie musisz ćwiczyć codziennie. Przeznacz 45 minut 4-5 razy w tygodniu na swoje treningi i to wystarczy, żeby poprawić kondycję fizyczną i zdrowotną.

  • Zachęć przyjaciółkę

    Zachęć przyjaciółkę

    We dwoje zawsze jest raźniej i ta zasada z całą pewnością sprawdzi się także w tym przypadku. Postaraj się namówić swoją przyjaciółkę czy koleżankę z pracy, by towarzyszyła ci podczas zmagań o piękniejsza sylwetkę. Możecie spotykać się na treningach, wymieniać nowinkami dietetycznymi oraz wzajemnie wspierać.

Komentarze (2)
  • 45marianna45 94.254.198.*

    Teraz jest moda na bycie wysportowaną osobą z dobrą kondycją. Karnety na siłownie i zajęcia fitness nie kosztują wiele. Jedyną przeszkodą w regularnym uprawianiu sportu jest nasza chęć i motywacja. Dobrze jest po prostu polubić ćwiczenia i nie traktować ich jako przymusu. Musimy sobie uświadomić, że ćwicząc robimy sobie przysługę. Poprawiamy kondycję, wydolność i figurę. Sport ma same zalety. Dobrym rozwiązaniem jest znaleźć partnerkę do ćwiczeń. Gdy nasz motywacja opadnie to będziemy mieli kogoś kto na nowo nas zmotywuje.

  • Maja 83.26.219.*

    Najlepiej to znaleźć kogoś z kim będziecie razem trenować bo będziecie się wzajemnie motywować i każde z was będzie miało świadomość że nie może zawieść drugiej osoby i być na treningu o umówionej porze. Ja poszłam z koleżanką wypróbować nową siłownię i mimo że moja koleżanka teraz chodzi tam na basen a ja na siłownię to zdążyłam poznać tam fajne koleżanki z którymi chodzę na wolne ciężary i zajęcia z zumby.

  • 1
Dodaj komentarz