Zakumaj.pl

Jakie pokarmy poprawiają trawienie?

2.0 (razem głosów: 1)

Kiepska przemiana materii to jedna z częstych przyczyn problemów z wagą oraz z wypróżnianiem. Im bardziej męczące staje się jedno i drugie, tym chętniej szuka się środków, które mogą przyśpieszyć metabolizm. Stosuje się tabletki, diety, a rzadko zwraca się uwagę na to, co może pomóc naprawdę – na jedzenie, które odpowiednio dobrane potrafi rozwiązać problemy z trawieniem.

Jakie pokarmy poprawiają trawienie?
  • Zielona herbata

    Zielona herbata

    Do wspomagania trawienia skuteczna jest zielona herbata. Znajdujące się w niej składniki katechiny charakteryzują się dwoma istotnymi zaletami – redukują apetyt oraz poprawiają trawienie. Wypijanie 1 filiżanki zielonej herbaty dziennie powoduje zarówno lepsze działanie układu pokarmowego, jak i łatwiejsze zrzucanie nadmiernej tkanki tłuszczowej z brzucha. Dodatkową zaletą tego rodzaju herbaty jest usuwanie z ciała wolnych rodników, które przyczyniają się do szybkiego starzenia się organizmu.

  • Kapusta kiszona

    Kapusta kiszona

    Chętnie jadana kapusta kiszona jest jednym z korzystniejszych produktów poprawiających jakość trawienia. Dzieje się to dzięki zawartym w niej bakteriom odpowiedzialnym za fermentacje, które wpływają na lepszą przemianę materii. Podobne składniki występują również w innych produktach kiszonych oraz powstających na zakwasie, w tym w ogórkach kiszonych, żurku lub barszczu. Można znaleźć je również w maślance, która poprawia trawienie i ułatwia wypróżnianie. Ze względu na takie działanie, zarówno kapusta kiszona, jak i podobne jej produkty powinny być jedzone, ale z rozwagą, ponieważ ich nadmiar może doprowadzić do pojawienia się biegunki.

  • Zdrowy błonnik

    Zdrowy błonnik

    Przyczyną ociężałości oraz utrudnień przy wypróżnianiu jest zazwyczaj brak lub mała ilość błonnika w organizmie. Z tego powodu produkty, które go zawierają powinny znaleźć się na stałe w jadłospisie mającym poprawić trawienie. W zależności od upodobań można skupić się albo na warzywach, albo na produktach zbożowych. W przypadku warzyw jest go szczególnie dużo w tych, które mają zielona liście lub są w całości zielone, jak kapusta, brokuły, brukselka. Włączenie ich do diety skutecznie czyści jelita, a także przyśpiesza procesy trawienne. Podobnie działają płatki owsiane oraz pieczywo z dużą ilością ziaren, w których znajduje się błonnik. Zadaniem błonnika jest uszczelnianie układu pokarmowego, a także odciąganie zbędnej wody z organizmu i tym samym zagęszczanie masy kałowej gotowej do wydalenia.

  • Jogurt naturalny

    Jogurt naturalny

    Jednym z prostszych sposobów na poprawienie trawienia jest jedzenie jogurtu, zwłaszcza naturalnego. Zawiera on duże ilości bakterii, które wspomagają pracę jelit. Każdy człowiek ma wewnątrz układu pokarmowego dobre bakterie odpowiedzialne za wspieranie procesu trawienia, jednak czasami trzeba je wspomóc, poza tym im ich więcej, tym lepiej. Zatem warto przemóc się i jeść jogurt naturalny przynajmniej raz dziennie, jako dodatek do śniadania albo jako deser, zamiast słodyczy do kawy. Dzięki temu połączy się przyjemne z pożytecznym, utrzyma się odpowiednią wagę razem z poprawą trawienia.

Komentarze (1)
  • 45marianna45 87.239.222.*

    W moim przypadku faworytem jest szklanka wody z cytryną o poranku. Cytryna jest to doskonałym produkt zasadotwórczy, który neutralizuje kwaśne produkty przemiany materii. Dzięki niej dochodzi do pobudzenia produkcji śliny i enzymów trawiennych. Pomaga to trawić różne produkty. Woda z cytryną pozytywnie wpływa na wątrobę, ponieważ oczyszcza ją i zwiększa produkcję żółci, a to umożliwia łatwiejsze usuwanie zanieczyszczeń z organizmu. Ma zbawienny wpływ na układ krążenia, ponieważ zwiększa elastyczność naczyń krwionośnych oraz uszczelnia je. W efekcie zapobiega to powstawaniu sińców.

  • 1
Dodaj komentarz