Zakumaj.pl

Jakie korzyści daje nam pływanie?

Jakie korzyści daje nam pływanie?

Istnieją różne formy aktywności fizycznej i każda z nich ma swoje wady i zalety. Oczywiście nie trzeba ograniczać się do jednej z nich, można przecież uprawiać wiele dyscyplin i w różny sposób dbać o własną kondycję. Dobrym wyborem jest pływanie. Pływając, ćwiczymy wszystkie partie mięśni, dzięki czemu utrzymanie dobrej formy całego ciała będzie wyjątkowo proste. Dodatkowo możemy to robić stosunkowo tanio, gdyż godzina pływania na basenie z pewnością będzie tańsza niż wejściówka na siłownię. W okresie letnim nasze zadanie jest jeszcze prostsze, bowiem możemy spędzić ze znajomymi przyjemne chwile nad wodą, nieraz całkowicie za darmo, a czasem za drobną opłatą wynoszącą kilka złotych. Przyjemne z pożytecznym. Zalet pływania jest mnóstwo, wymienię kilka z nich.

  • Oszczędzasz stawy

    Oszczędzasz stawy

    Pływanie jest szczególnie zalecane osobom starszym, które zmagają się z problemami stawowymi. To za sprawą tego, że w wodzie nie obciążamy stawów tak bardzo, jak podczas normalnych ćwiczeń. Niektóre schorzenia wręcz uniemożliwiają tradycyjną aktywność fizyczną i pływanie bywa najlepszą alternatywą. Jeśli masz problemy np. z kolanem i lekarz kategorycznie zabronił ci biegać czy jeździć na rowerze, wykup sobie karnet na pobliskiej pływalni. Uraz nie musi oznaczać braku aktywności fizycznej. Oczywiście upewnij się, czy w twoim stanie jest to możliwe. W większości przypadków lekarz nie będzie miał nic przeciwko, a wręcz przeciwnie. Jeśli nosisz ortezę, twoje mięśnie są przez nią odciążane i wtedy ćwiczenia na basenie są nawet wskazane.

  • Poprawa krążenia

    Podczas pływania musisz cały czas dbać o odpowiednie oddychanie, a to poprawia krążenie. Organizm jest lepiej dotleniony, oczyszczony, a serce pracuje sprawniej. Same zalety. Kilka rund na basenie będzie dla ciebie idealnym treningiem cardio, a odrobina zdrowego wysiłku z pewnością będzie zauważalna nie tylko w poprawie kondycji i wydolności organizmu, ale także w rzeźbie twego ciała. Pozbędziesz się nadmiaru tłuszczyku, który pozostał tu i ówdzie po świątecznym ucztowaniu oraz wyrzeźbisz sylwetkę.

  • Relaks

    Relaks

    Pamiętaj, że ten rodzaj ćwiczeń to nie tylko wysiłek, ale również przyjemność. Po kilku rundach szybkiego pływania połóż się na wodzie i dryfuj sobie swobodnie. Oddychaj głęboko, rozłóż luźno ręce i odpocznij. Wycisz się. Pomyśl o przyjemnych rzeczach. Jeśli na twojej pływalni są bicze wodne, zrób sobie masaż. Żaden biegacz czy osoba ćwicząca na siłowni nie będą mieli takiej możliwości zrelaksowania jak ty.

  • Zabawa

    Nie musisz wybierać się pływać sam. Przekonaj swoich znajomych, by razem z tobą zaczęli dbać o swoje zdrowie. Zabierz ich kilka razy na basen i bawcie się świetnie, korzystając ze wszystkich atrakcji. Wybierzcie się do aqua parku i poświęćcie pół dnia na zjazdy wszystkimi zjeżdżalniami. Jeśli spodobają wam się wodne szaleństwa, umówcie się na regularne odwiedziny pływalni i basenów. W dzisiejszych czasach mamy tak mało czasu na dbanie o kondycję oraz na spotkania ze znajomymi, że warto te dwa światy ze sobą połączyć.