Zakumaj.pl

Rozluźniające ćwiczenia karku i ramion

5.0 (razem głosów: 1)
Rozluźniające ćwiczenia karku i ramion

Współczesny sposób życia, siedząca praca, długie godziny przed komputerem, mało ruchu, a nawet kiepski materac sprawiają, że łatwo o ból karku oraz ramion. Mięśnie oraz kręgi są w tej okolicy szczególnie wrażliwe, dlatego o ich naciągnięcie lub napięcie nietrudno. Tym samym warto poznać ćwiczenia, które pomagają utrzymać ten odcinek w dobrej kondycji.

  • Ćwiczenie nr 1

    Ćwiczenie nr 1

    Należy położyć się na wznak, najlepiej na macie lub na podłodze przykrytej kocem, żeby nie było zbyt twardo. Po przybraniu takiej pozycji wyjściowej podnieść lewą rękę i lewą nogę, wyciągając obie kończyny maksymalnie do góry. Przy wyciąganiu ich w górę trzeba wziąć wdech, a przy rozluźnianiu i opuszczaniu zrobić wydech. Powtórzyć 3 – 5 razy na każdą nogę oraz rękę.

  • Ćwiczenie nr 2

    Kolejne ćwiczenie wymaga, żeby stanąć w lekkim rozkroku. Podnieść ręce do góry, rozciągnąć cały kręgosłup, a następnie położyć ręce na biodrach. Łokcie nie powinny wyginać się do tyłu. Głowę pochylić do przodu, po czym bardzo powoli unosić do góry, wykręcając ją delikatnie w prawo. Po wyprostowaniu patrzeć przez 5 sekund przed siebie i wrócić tą samą drogą do pozycji wyjściowej. Zrobić wdech i powtórzyć ruch, tym razem w lewo. Całe ćwiczenie powtórzyć 4 – 5 razy. Dzięki niemu dojdzie do rozluźnienia się mięśni szyi.

  • Ćwiczenie nr 3

    Ćwiczenie nr 3

    Stanąć w niedużym rozkroku. Ręce położyć na ramionach, głowę lekko pochylić do przodu i rozpocząć zataczanie nią niewielkich kół najpierw w prawo, następnie w lewo. Powtórzyć po 5 – 10 razy dla każdej strony, pamiętając, żeby wykonywać to ćwiczenie bardzo wolno. Zbyt szybkie ćwiczenia mogą spowodować uraz kręgów szyjnych.

  • Ćwiczenie nr 4

    Ćwiczenie nr 4

    Następne ćwiczenie, które należy wykonywać na stojąco w lekkim rozkroku. Ręce unieść do góry, rozciągnąć kręgosłup, po czym ułożyć je na wysokości piersi. Złożyć dłonie tak, żeby palce były skierowane do góry, w stronę sufitu, jeśli wykonuje się ćwiczenia w pomieszczeniu. Tak złożonymi dłońmi rozpocząć zataczanie najpierw małych, następnie nieco większych kółek raz w lewo, raz w prawo. Powtórzyć 3 – 5 razy dla każdej strony. Ćwiczenie to pomaga rozluźnić napięte barki.

  • Ćwiczenie nr 5

    Ćwiczenie nr 5

    Na podłodze należy rozłożyć koc albo matę. Położyć się na brzuchu. Ręce założyć na głowę. Nogi zgiąć tak, żeby palce stóp wskazywały głowę. Po przyjęciu takiej pozycji można rozpocząć poruszanie się raz w przód, raz tył, imitując płynny ruch ryby w wodzie. Do wykonywania ruchu należy wykorzystać przede wszystkim barki oraz miednicę.Ćwiczenie bardzo dobrze rozluźnia cały kręgosłup i należy wykonywać je aż do zmęczenia się ciała. Wtedy można położyć się płasko na podłodze i pozwolić, żeby wszystkie mięśnie mogły się rozluźnić.

Komentarze (1)
  • 45marianna45 87.239.222.*

    Bardzo pomocny zestaw ćwiczeń. Ostatnio spędzam więcej czasu przy komputerze. Niestety obowiązki mnie do tego zmuszają. Bardzo często czuję spięcie w karku i ramionach. Staram się wstawać tak często jak tylko mogę i staram się rozluźnić napięcie, ale jest to dość trudne. Tym bardziej, że po chwili na nowo muszę wracać do pozycji siedzącej. Jedyne rozwiązanie jakie ostatnio zastosowałam to zmiana fotela na wygodniejszy i większy, dzięki czemu mam możliwość oparcia całej powierzchni pleców i głowy. Jednak lepsze siedzisko daje większy komfort pracy.

  • 1
Dodaj komentarz