Advertising
Zakumaj.pl

Rozmowa z klientem – najważniejsze zasady

Opiekun artykułu: zunia
Rozmowa z klientem – najważniejsze zasady

Rozmowa z klientem – najważniejsze zasady

Aby rozmowa z klientem zakończyła się sukcesem, czyli podpisaniem umowy, powinna przebiegać w określony sposób. Niewłaściwe przedstawienie oferty spowoduje, że rozmówca nie okaże zainteresowania nią i nie będzie chciał wracać do tego tematu w przyszłości. Dlatego warto opanować technikę prowadzenia rozmów handlowych. Zasady są bardzo proste i można się ich łatwo nauczyć.

Advertising
Advertising
  • Skuteczna rozmowa z klientem – krok pierwszy

    Skuteczna rozmowa z klientem – krok pierwszy

    Spotykamy się z klientem w celu odbycia rozmowy handlowej. Od czego zacząć? Na pewno nie od szczegółów oferty. Jeśli tak postąpimy, stracimy klienta. Takie podejście jest zbyt obcesowe, nachalne. Klienta trzeba przygotować, urobić sobie, żeby poczuł się komfortowo i życzliwie nas wysłuchał. Dlatego zaczynamy od tzw. small talk, niezobowiązującej rozmowy, która sprawi, że poczuje on się dobrze w naszym towarzystwie. W nawiązaniu rozmowy pomocne może być otoczenie. Wszystko, co tam się znajduje i wiąże się z klientem, jego rodziną, hobby czy osiągnięciami, to doskonały punkt wyjścia.

  • Skuteczna rozmowa z klientem – krok drugi

    Gdy pierwsze lody zostaną przełamane, przechodzimy do wstępnej rozmowy handlowej. To przejście od swobodnej rozmowy do kwestii biznesowych musi mieć charakter naturalny, sprawiać wrażenie, że jest dalszym ciągiem poprzednich wypowiedzi. Wymaga to pewnej wprawy, ale po kolejnej rozmowie przychodzi już bez wysiłku. Praktyka czyni mistrza.

  • Skuteczna rozmowa z klientem – krok trzeci

    Skuteczna rozmowa z klientem – krok trzeci

    Teraz zaczynamy już rozmowę na serio. Nie przedstawiamy jednak jeszcze naszej oferty. Najpierw postarajmy się jak najwięcej dowiedzieć o kliencie i jego oczekiwaniach. Pozwólmy mu się wypowiedzieć na ten temat. Aby odpowiednio ukierunkować jego wypowiedź, posłużymy się pytaniami otwartymi, aby mógł opowiedzieć o potrzebach i problemach swojej firmy. Należy uważnie tego wysłuchać, bo swoje produkty przedstawimy za chwilę jako te, które mogą te potrzeby zaspokoić, a problemy rozwiązać. To najlepsza i bardzo skuteczna strategia sprzedażowa.

  • Skuteczna rozmowa z klientem – krok czwarty

    Skuteczna rozmowa z klientem – krok czwarty

    Teraz przechodzimy do prezentacji oferty. Wykorzystując uzyskane informacje, odpowiednio charakteryzujemy swój produkt, podkreślając korzyści, jakie wynikają dla klienta ze skorzystania z naszej oferty. Wyczerpująco odpowiadamy na zadawane pytania. Możemy także umówić się z klientem na prezentację oferty w siedzibie naszej firmy.

  • Skuteczna rozmowa z klientem – krok piąty

    Skuteczna rozmowa z klientem – krok piąty

    Po przedstawieniu oferty i wyjaśnieniu ewentualnych wątpliwości przechodzimy do tego, co najważniejsze – sfinalizowania transakcji. Jeśli rozmowa została przeprowadzona właściwie, klient prawdopodobnie podpisze umowę. Gdyby jednak okazało się, że nie jest jeszcze do końca przekonany i odmówi, warto spróbować jeszcze raz. Każda rozmowa, nawet ta, która nie kończy się powodzeniem, to kolejne uzyskane doświadczenie.

Popularne tagi
  • trudny klient
  • rozmowa z klientem
  • badanie rynku
  • firma
  • stres
  • strategie marketingowe
  • sprzedaż
  • reklamacja
  • ilościowe badanie rynku
  • focus
  • handel
  • praca zawodowa
  • oferta handlowa
  • bonus
  • informacje
Advertising
Advertising
Advertising
Advertising