Zakumaj.pl

Skuteczne sposoby na uporczywe chrapanie

3.0 (razem głosów: 2)

Twoja partnerka budzi cię w nocy i skarży, że nie może spać przez twoje chrapnie? Twój mąż śmieje się przy twoich znajomych, że warczysz przez sen? Choć chrapanie jest często wyśmiewaną i bagatelizowaną sytuacją, to kiedy zdarza się co noc, może stać się uprzykrzeniem życia dla bliskiej ci osoby, a także sytuacją niebezpieczną dla twojego zdrowia. Chrapania więc nie można po prostu zamieść pod dywan, a powinno się z nim walczyć, a przede wszystkim poszukać jego przyczyn, by móc raz na zawsze go wyleczyć. Poniżej znajdziesz kilka sposobów na uporczywe, nocne chrapanie, które mogą ci doraźnie pomóc i pozwolić partnerowi/partnerce przespać całą noc spokojnie.

Skuteczne sposoby na uporczywe chrapanie
  • Unikaj używek

    Unikaj używek

    Niestety, ale twoje chrapanie może być spowodowane podrażnieniem gardła oraz dróg oddechowych. Podrażnienia takiego najczęściej nabawiamy się pijąc alkohol niedługo przed snem lub też regularnie paląc papierosy. Jeśli wiec chcesz pozbyć się tego uporczywego problemu, rzuć te używki. Z całą pewnością wyjdzie ci to na zdrowie.

  • Kontroluj wagę

    Kolejnym, czynnikiem, który negatywnie może wpływać na nasz oddech podczas snu jest nadmiar tkanki tłuszczowej zgromadzonej wokół gardła. Może nam to utrudniać swobodny przepływ powietrza, a co za tym idzie powodować nasze chrapanie. Dlatego też, jeśli podejrzewasz, że to właśnie może być powodem tej sennej dolegliwości, zadbaj o swoją wagę.

  • Ułóż się odpowiednio do snu

    Ułóż się odpowiednio do snu

    Jeśli wiesz, że masz skłonności do chrapania, z całą pewnością nie powinieneś zasypiać na plecach. To gwarancja tego, że znowu w nocy będziesz kogoś budzić swoim chrapaniem. Spróbuj wiec przyzwyczaić się do spania na boku, a dodatkowo dość płasko. Rzecz jasna na poduszce, która lekko uniesie twoją głowę, jednak nie może to być bardzo gruba poduszka. Wówczas to drogi oddechowe zwężałyby się. Najlepiej wiec, gdyby twoja poduszka była wyprofilowana.

  • Udrożnij drogi oddechowe

    Powodem twojego chrapania może być po prostu zwykła infekcja, przez którą twój nos jest zatkany i to skutecznie utrudnia ci ciche, spokojne, bezproblemowe oddychanie. Przed pójściem spać postaraj się więc udrożnić swoje drogi oddechowe. Niestety, zwykłe wydmuchanie nosa w chusteczkę nie na wiele się zda. Musisz wtoczyć bardziej profesjonalne działa, a najlepiej specjalne spraye do nosa, które z pewnością pomogą ci pozbyć się tego, co ci zalega i przeszkadza w spokojnym śnie.

  • Nie objadaj się na noc

    Powodem chrapania w nocy może być również objadanie się na noc. Staraj się tego unikać, gdyż nie jest to ani zdrowe, ani szczególnie korzystne dla twojego zdrowia oraz komfortu snu. Staraj się jeść kolację na około 3-4 godziny przed pójściem spać, nie wcześniej i nie później.

  • Kiedy iść do lekarza?

    Takie chrapanie, które zdarza się raz na jakiś czas, nie jest zbyt groźne. Jeśli jednak chrapiesz bardzo często, a dodatkowo twojemu chrapaniu towarzyszy bezdech, koniecznie powinieneś wybrać się do lekarza.

Komentarze (1)
  • w.marta 87.239.222.*

    Niestety u mnie nie pomaga nic oprócz obudzenia partnera. Dzieję się to kilka razy w nocy. Z tego powodu często jestem niewyspana. Szkodzi to mi i mojemu partnerowi bo budzimy się oboje zmęczeni. Próbował domowych sposobów jak gorący prysznic przed snem w celu otwarcia dróg oddechowych oraz użycie soli morskiej do kąpieli. Plastry na nos, które mają zapewniać powietrzu łatwiejszy przepływ także nie pomogły. Stopery do uszu zakładane na noc powodują, że nie słyszę chrapania, ale nie słyszę także budzika o poranku. Nie mam już żadnego pomysłu co moglibyśmy zrobić.

  • 1
Dodaj komentarz