Zakumaj.pl

Poprawny sposób gotowania kaszy jaglanej

Poprawny sposób gotowania kaszy jaglanej

O kaszy jaglanej mówi się coraz więcej, jako o jednym z najzdrowszych produktów na rynku. Przez pewien czas była zapomniana lub marginalizowana wśród dań, jednak teraz jej wartość odżywcza zaczęła być podkreślana. Jest to danie dobre zarówno na co dzień, w celu utrzymania prawidłowego zdrowia organizmu, jak również w czasie stosowania diety odchudzającej.

  • Przygotowanie kaszy

    Przygotowanie kaszy

    Przed rozpoczęciem gotowania konieczne jest przede wszystkim poprawne przygotowanie ziaren kaszy jaglanej. Wymaga to przepłukania ich dokładnie pod bieżącą, zimną wodą. Najwygodniej jest płukać ziarenka na drobnym sitku, mieszając je ręką, żeby wszystkie były oczyszczone. Zapewni to ich lepszy smak.

  • Rozpoczęcie gotowania

    Rozpoczęcie gotowania

    Do garnka wlać wodę i zacząć ją podgrzewać. Proporcje wody są uzależnione od ilości kaszy jaglanej, ale informacja o dobraniu odpowiednich proporcji podana jest zazwyczaj na opakowaniu kaszy. Optymalna ilość to 2,5 szklanki wody na 1 szklankę ziaren.

    Gdy woda zacznie wrzeć wrzucić do niej oczyszczoną kaszę. Osolić całość 1 łyżeczką soli kuchennej. Są osoby, które dodają do dania 1 łyżeczkę sproszkowanej witaminy C. Powoduje to usunięcie goryczy typowej dla niektórych produktów zbożowych oraz zanieczyszczeń.

  • Gotowanie kaszy

    Gotowanie kaszy

    Po wsypaniu kaszy do wody przykryć garnek pokrywką. Przez cały czas gotowania nie mieszać. Tak samo, jak w przypadku ryżu, podczas gotowania się kaszy powstają w niej niewielkie kanaliki – pomiędzy ziarnami – którymi uchodzi powietrze. Ułatwia to samoistne regulowanie temperatury.

    Po 18-20 minutach od rozpoczęcia gotowania kaszy można sprawdzić czy woda się wchłonęła, jeżeli nie ma jej już w garnku, to znak że kasza jest gotowa. Dolewanie wody nie jest wskazane, ponieważ kasza może stać się rozgotowana i tym samym, niesmaczna.

    Gotową kaszę można jadać z sosami mięsnymi, z warzywami, na słodko albo z dodatkiem awokado, co uchodzi za jeden z najzdrowszych posiłków.

  • Zalety kaszy jaglanej

    Zalety kaszy jaglanej

    Kasza jaglana nie bez powodu jest polecana wszystkim, zarówno dzieciom, jak i dorosłym. Zawiera mnóstwo korzystnych składników, w tym witamin i minerałów.

    Wśród witamin warto pamiętać o witaminach z grupy B (B1, B2, B6) odpowiedzialnych za poprawne funkcjonowanie układu nerwowego. Dodatkowo w kaszy jaglanej znajduje się duża ilość białka, żelazo oraz miedź.

Komentarze (0)

Nikt jeszcze nie dodał komentarza. Możesz być pierwszy!

Dodaj komentarz