Zakumaj.pl

Sposoby na leczenie naciągniętego mięśnia

Sposoby na leczenie naciągniętego mięśnia

Ćwiczenia na siłowni, bieganie, aerobik oraz inne formy aktywności fizycznej są bardzo dobre dla całego organizmu, jednak czasami mogą powodować urazy oraz kontuzje. Mogą się one zdarzyć każdemu, nawet najlepszym. Bywają niewielkie, a bywają bardziej rozległe, jednak niezależnie od tego, jaki obszar obejmują, muszą być odpowiednio leczone, ponieważ niezaleczona kontuzja może stać się przyczyną znacznego uszczerbku na zdrowiu.

  • Odpoczynek dla mięśni

    Odpoczynek dla mięśni

    Pierwszym krokiem do leczenia naciągniętego mięśnia jest pozwolenie mu na odpoczynek. Jeżeli mięsień lub mięśnie są naciągnięte, nie należy forsować ich kolejnymi ćwiczeniami, tylko na jakiś czas zaprzestać chodzenia na siłownię albo ćwiczeń w domu. Gdy kontuzja jest niewielka, powinna przejść w czasie kilku dni, jeśli nieco poważniejsza – nawet do dwóch tygodni, warto jednak powstrzymać się przed ćwiczeniami, nawet kiedy bardzo się je lubi, żeby naciągniętego mięśnia nie zmienić w zerwane ścięgno.

Strona 1 z 4
Pokaż wszystko »
Komentarze (0)

Nikt jeszcze nie dodał komentarza. Możesz być pierwszy!

Dodaj komentarz