Zakumaj.pl

Skuteczne sposoby na lepszą kondycję

Skuteczne sposoby na lepszą kondycję

Chociaż do aktywności fizycznej zachęca się zarówno dzieci, młodzież, jak i dorosłych, wciąż jeszcze niewiele osób decyduje się na regularne ćwiczenia. Skutkuje to tym, że wejście po schodach lub dobiegnięcie do autobusu jest prawdziwym wyzwaniem i kończy się zadyszką. Żeby tego uniknąć, warto budować swoją kondycję.

  • Po co trening?

    Po co trening?

    Żeby nie dopuścić do zadyszki nawet po krótkim biegu oraz szybkiego męczenia się podczas wykonywania codziennych czynności, warto rozpocząć regularne trenowanie. Nie musi to być od razu szybkie tempo. Nawet nie powinno się go wykonywać od razu zbyt intensywnie, żeby nie przeciążyć całego organizmu. Nie da się jednak zaprzeczyć, że trening ma wiele zalet. Przede wszystkim poprawia stan i pracę układu krążenia. Krew szybciej i lepiej krąży, dotlenia tym samym każdą komórkę organizmu. Serce staje się silniejsze i może znieść wzmożony wysiłek bez nadmiernego przyśpieszenia, jak ma to miejsce u osób o słabszej kondycji.

  • Budowa kondycji

    Budowa kondycji

    Budowanie kondycji można rozpocząć od uprawiania biegów. Jest to dobry sposób na wzmocnienie ciała i wcale nie oznacza szybkich biegów. Równie dobrze w rozbudowywaniu kondycji sprawdza się trucht i wolne bieganie, które z biegiem czasu staje się coraz szybsze. Łatwo również zauważyć zmiany w sile organizmu oraz wyglądzie sylwetki, która staje się smuklejsza i ładnie umięśniona. Problematyczne jest jedynie mierzenie tętna w czasie biegania, jak również jego regularność, gdyż brzydka pogoda łatwo krzyżuje plany.

  • Sprzęt do ćwiczeń

    Żeby brzydka pogoda nie pokrzyżowała planów regularnego rozbudowywania kondycji, warto zaopatrzyć się w sprzęt do ćwiczeń, którego można używać w domu. Zapisanie się na siłownię, żeby tam z niego korzystać, ma swoje plusy, lecz wymaga również motywacji, której często brakuje. Mając w domu urządzenie do ćwiczeń, łatwiej zmusić się do regularnego korzystania z niego.Najpopularniejszym sprzętem jest rower do ćwiczeń. Nie jest bardzo drogi i nie zajmuje tyle miejsca, ile zajęłaby bieżnia. Jego zaletą jest możliwość dowolnego stawiania oporu. Dla osób, które chcą poprawić nadwątloną urazami kondycję, lepszy będzie tzw. orbitrek. Nie nadwyręża on ani stawów, ani mięśni.

  • Przydatna skakanka

    Przydatna skakanka

    Jeżeli sprzęt do ćwiczeń jest za drogi, wówczas warto zainwestować w prostą i tanią skakankę. Do ćwiczeń z nią niezbędne jest przede wszystkim miejsce. Skakanka to jednocześnie przyjemność i możliwość poprawienia ogólnej kondycji organizmu.

  • Mierzenie tętna

    Mierzenie tętna

    Podczas wykonywania ćwiczeń poprawiających kondycję bardzo istotne jest mierzenie tętna. Na początku nawet przy minimalnym wysiłku będzie ono wzrastało, jednak z czasem będzie można zaobserwować, że nawet intensywny wysiłek nie powoduje już tak gwałtownego przyspieszenia pulsu ani zmęczenia.