Zakumaj.pl

W co się ubrać, wychodząc na zimowy jogging?

W co się ubrać, wychodząc na zimowy jogging?

Kiedy przychodzą chłodniejsze, listopadowe dni, wielu biegaczy-amatorów rezygnuje ze swoich porannych czy wieczornych przebieżek. Jest to jednak błąd, gdyż jak najbardziej zimą można biegać i wzmacniać swoją kondycję. Wiadomo, że niełatwo jest się przekonać do joggingu wtedy, kiedy za oknem prószy śnieg, jest kilka stopni na minusie, a przy okazji już o 15 robi się szaro, ciemno i nieprzyjemnie. Jednak jeśli tylko pozytywnie się nastawisz, a przede wszystkim dobrze przygotujesz, to bieganie zimą będzie prawdziwą przyjemnością i nie będziesz musiała rezygnować z pracy nad własną sylwetką, silną wolą i silnym ciałem na czas zimy. Zobacz koniecznie, w co się ubrać, wychodząc na zimowy jogging.

  • Buty, buty i jeszcze raz buty

    Buty, buty i jeszcze raz buty

    Wcale nie jest powiedziane, iż buty, których używasz do biegania wiosną oraz latem, nie sprawdzą się dobrze podczas zimowych przebieżek. Jednak rzadko kiedy mamy aż tak dobre, uniwersalne buty. Najlepiej, gdybyś miała osobną parę terenowych butów do biegania właśnie zimą. Z całą pewnością w sportowym sklepie sprzedawca pokaże ci najlepsze modele na tę porę roku. Pamiętaj, że zimą warto zadbać o to, by buty miały chropowatą powierzchnię, tak zwane kolce.

  • Skarpetki

    Kolejną ważną kwestią są skarpetki. Zimą powinny one utrzymywać ciepło, aby stopa ci nie marzła, ale jednocześnie muszą być bezszwowe i jak najbardziej wygodne. Pamiętaj, iż komfort biegania zimą jest równie ważny, jak latem i jeśli twoje stopy zaczną się ocierać albo pojawią się na nich jakieś pęcherze czy otarcia, to z biegania nici. Najlepiej jest ubrać dwie pary cienkich skarpetek.

  • Wiele warstw? Nic z tego!

    Wiele warstw? Nic z tego!

    Wiele osób, które próbują rozpocząć przygodę z bieganiem zimą, daje się złapać na popularny mit, że wychodząc biegać, należy się bardzo ciepło ubrać. Nic z tego, kilka warstw nie jest wcale dobre na takie zimowe przebieżki. Zdecydowanie lepiej ubrać bieliznę, która nazywa się „drugą skórą”, czyli bieliznę, która pozwala utrzymać ciepło ciała. Na nią natomiast trzeba założyć swój zwykły strój do biegania, tyle że pamiętając o tym, by miał on długi rękaw oraz długie rękawy i kurtkę, czapkę, rękawiczki. Dzięki takiemu zestawowi nie spocisz się podczas biegania i nie zrobi ci się zbyt ciepło. Pamiętaj, że nie ma nic gorszego niż zdejmowanie ze spoconego ciała kolejnych warstw ubrań podczas biegania – przeziębienie murowane!

  • Krem/kominiarka

    Nie ma mowy, abyś wyszła biegać bez odpowiedniego zabezpieczenia odkrytej skóry. Podczas biegania bowiem powinno się zabezpieczać każdą część ciała, więc pamiętaj także o swojej twarzy oraz o ustach, zwłaszcza jeśli masz cerę wrażliwą czy suchą. Dlatego też zaopatrz się w specjalny krem dla sportowców zimowych, czyli chociażby narciarzy. Jego gruba warstwa na twarzy oraz wargach uchroni cię od podrażnień. Na większe mrozy zdecydowanie najlepiej jest zaopatrzyć się w specjalną czapkę-kominiarkę z oddychającego materiału dla biegaczy. Tak ubrana i przygotowana na pewno nie odczujesz wielkiego mrozu.