Zakumaj.pl

Sport i fitness (200)

  • Jak wykonać pozycję drzewa?

    Joga z roku na rok zyskuje więcej zwolenników. Po przekonaniu się rzeszy osób, że nie są to tylko skomplikowane figury związane z zakładaniem nogi za szyję, joga stała się chętnie uprawianym sposobem na relaks oraz rozciągnięcie ciała. Na początku, jak przy wszystkich ćwiczeniach wykonanie pozycji jest trudne, jednak z biegiem czasu zaczyna być łatwiej, a efekty są dobrze widoczne. Jedną z popularnych pozycji jogi jest pozycja drzewa, którą warto wypróbować. Czytaj więcej »

    olkaa

  • Pozycja krzesła – jak ją poprawnie zrobić?

    Joga jest coraz popularniejsza, nie tylko jako sposób na relaks, ale również jako ćwiczenie. W początkach przygody z jogą najlepiej opierać się na prostych pozycjach, zamiast od razu sięgać po najtrudniejsze. Jedną z takich jest pozycja o nazwie krzesło, która wzmacnia mięśnie nóg, obszar kostek, kręgosłup oraz pośladki. Dodatkowo pozycja krzesło może wspomóc korygowanie lekkich wad kończyn dolnych. Czytaj więcej »

    martam

  • Jak poprawnie wykonać pozycję wojownika w jodze?

    Dzięki różnorodności pozycji w jodze można znaleźć coś ciekawego dla siebie. Jedną z pozycji, które są szczególnie warte wykonania jest pozycja wojownika zapewniająca sprawność psychiczną oraz fizyczną. Jednocześnie jest to pozycja, która może rozciągnąć uda, zwłaszcza ich wewnętrzną stronę, biodra, klatkę piersiową oraz wzmacnia mięśnie ramion oraz brzucha, czyli prawie wszystkie partie ciała. Czytaj więcej »

    zanetka

  • Pozycja dziecka – jak ją ćwiczyć?

    Dzięki jodze ciało oraz psychika są nie tylko ćwiczone, ale również odprężone. Warto ćwiczyć ją codziennie, ale szczególnie po ciężkim dniu w szkole, w domu, w pracy. Dodatkowo możliwe jest rozciągnięcie mięśni oraz stawów, aby stały się bardziej sprawne. Jedną z pozycji, które są warte poznania oraz która rozciąga kręgosłup, napina biodra, relaksuje jest pozycja dziecka. Jeżeli wcześniej jej nie robiłaś, w poniższym artykule podpowiadamy jak to zrobić. Czytaj więcej »

    pyla

  • Jak powiększyć biust ćwiczeniami?

    Troska o biust leży w kręgu zainteresowań wielu kobiet. W końcu jest mało prawdopodobne, że piersi będą cały czas tak samo jędrne jak w czasach pierwszej młodości, zwłaszcza jeżeli kobieta zdecydowała się na dziecko i gdy przekroczyła już trzydzieści lat. Niestety po tym czasie elastyczność skóry stopniowo spada i o jej jędrność trzeba zadbać podwójnie. Poza wcieraniem balsamu w piersi, poza masażem przydadzą się skuteczne ćwiczenia, które wzmocnią ten odcinek klatki piersiowej. Czytaj więcej »

    walis

  • Sposoby wzmacniania dolnej części pleców

    Plecy są niezwykle narażone na zmęczenie, urazy oraz problemy wynikające z ucisku podczas pracy siedzącej. Ze względu na obecny sposób życia urazy związane z taką pozycją ciała i osłabieniem dolnej części pleców stają się powszechne. Aby uniknąć urazów, problemów w przyszłości, chorób zwyrodnieniowych kręgosłupa należy intensywnie wzmacniać tę partię ciała, w czym najlepiej sprawdzą się podane poniżej ćwiczenia. Czytaj więcej »

    cela

  • Jak ćwiczyć ramiona dzięki hantlom?

    Zgrabne, umięśnione lekko oraz mocne ramiona nie tylko lepiej wyglądają, ale również pomagają w codziennym życiu. Jednak zadbanie o nie wymaga cierpliwości i pomysłu. Samo wcieranie balsamu co wieczór nie pomoże w uzyskaniu szybkich i zgodnych z oczekiwaniami efektów. Ciału trzeba pomóc i ćwiczyć, a na ramiona najlepiej działają ćwiczenia z hantlami. Czytaj więcej »

    bialas

  • Skuteczny zestaw ćwiczeń na proste plecy

    Proste plecy, nie bolące plecy, nie spięte plecy po ciężkim dniu w pracy siedzącej to podstawa dobrego zdrowia. Poprawie ich stanu oraz zachowaniu sprawności kręgosłupa pomóc mogą ćwiczenia. Zazwyczaj na myśl o nich pojawia się skrzywienie, że to wymaga czasu, wychodzenia na siłownie, na zorganizowane zajęcia, że nie ma sprzyjającej pory. W takim razie mamy dobrą wiadomość dla wszystkich, którzy dotąd nie mogli zmobilizować się do aktywności fizycznej – wystarczy 15 minut, a zachowasz zdrowe, proste plecy. Czytaj więcej »

    kakashipa

  • Dobre ćwiczenia dla figury jabłko

    Kobiety mają różne figury, często porównywane do owoców. Figura jabłko charakteryzuje się dość atletyczną budową oraz ramionami szerszymi od bioder. Jednak odpowiednie ćwiczenia potrafią nieco zminimalizować tę różnicę, zwłaszcza że panie typu jabłko mają przydatną tendencję do szybkiego uzyskiwania masy mięśniowej. Warto to wykorzystać i 3 razy w tygodniu robić serie ćwiczeń, które mogą pomóc w uzyskaniu ponętnego i zrównoważonego kształtu ciała. Czytaj więcej »

    agatabusinska

  • Dobre ćwiczenia na zgrabne nogi

    Zgrabne nogi to marzenie wielu, przede wszystkim kobiet, które często są z tej części ciała niezadowolone. Na szczęście, żeby mieć zgrabne nogi nie jest koniecznością poddawanie się zabiegom chirurgicznym ani głodzenie się. Tym, co ma na nie największy wpływ są ćwiczenia, a te można wykonywać we własnym domu, nawet jeśli ma się na nie tylko 10 minut. Istotne jest jedynie, żeby wybrać ćwiczenia, które wysmuklają właśnie nogi, wybrać muzykę i ćwiczyć, ciesząc się efektem, jaki pojawi się bardzo szybko. Czytaj więcej »

    wirag

  • Jak dobrze ubrać się na rower zimą?

    Jazda na rowerze podczas zimy też jest możliwa, a czasami, gdy nie ma innej możliwości dojazdu wręcz konieczna. Trzeba wówczas zachować odpowiednie warunki bezpieczeństwa, lecz nie tylko. Istotne jest także to, jak oraz w co się ubrać, żeby nie przemarznąć w wyniku kontaktu z ujemną temperaturą oraz zimnym pędem powietrza. W poniższym artykule podajemy kilka podpowiedzi, które pozwolą na przetrwanie jazdy w cieple oraz wygodzie, bez ryzyka zachorowania. Czytaj więcej »

    wlocze

  • Jak wzmocnić nogi przed nadejściem zimy?

    Już niedługo rozpocznie się sezon na sporty zimowe, które wymagają zazwyczaj dużego wysiłku ze strony nóg. Jazda na nartach, snowboard oraz inne zimowe atrakcje wymagają poruszania przede wszystkim dolnymi partiami ciała. W związku z tym, jeśli planuje się uprawianie takich dyscyplin trzeba pamiętać o wzmocnieniu nóg. Trzy miesiące wakacji można przeznaczyć na zwiększenie siły kończyn dolnych poprzez odpowiednie ćwiczenia. Czytaj więcej »

    sobota