Advertising
Zakumaj.pl

Jak nauczyć się komunikacji z innymi?

Opiekun artykułu: jurkos
Jak nauczyć się komunikacji z innymi?

Jak nauczyć się komunikacji z innymi?

Umiejętność nawiązania rozmowy z osobami, których nie znamy, jest bardzo przydatna. Dzięki temu łatwiej odnaleźć się w nowym środowisku, nawiązać ciekawe znajomości, zdobyć potrzebne informacje. Osobom nieśmiałym trudno jednak się przełamać i odezwać do nieznajomych. Mogą w tym pomóc sposoby, które przedstawimy w tym artykule.

Advertising
Advertising
  • Od czego zacząć?

    Od czego zacząć?

    Najtrudniej zacząć rozmowę z nieznajomą osobą. Od czego zacząć? O co ewentualnie zapytać? Pojawiają się wątpliwości, zastanawiamy się i nie mamy odwagi nic powiedzieć, a okazja w końcu umyka. Tymczasem nawiązać rozmowę jest bardzo łatwo, a większość osób reaguje na taką „zaczepkę” pozytywnie. Natomiast jeśli ktoś wyraźnie nie życzy sobie kontaktu, powinniśmy to uszanować. Wiele zależy od sytuacji, w jakiej się znajdujemy. Jeśli jedziemy autobusem czy tramwajem, wystarczy zapytać o drogę, nawet jeśli jest nam znana. Podróż pociągiem dostarcza wspaniałych możliwości – prosimy o otwarcie lub zamknięcie okna, pożyczenie gazety, pytamy o nazwę stacji, którą właśnie minęliśmy, a nam umknęła i początek jest zrobiony. Jeśli nie mamy innego pomysłu, zawsze możemy zapytać o godzinę, tylko wtedy nasz zegarek bądź telefon powinny zniknąć z pola widzenia. Poza tym zawsze można porozmawiać o pogodzie.

  • Rozmowa nie musi zobowiązywać

    Rozmowa nie musi zobowiązywać

    Osoby przyzwyczajone do komunikowanie się na konkretne tematy w formie maili albo krótkich komunikatów tekstowych mogą mieć trudność z prowadzeniem niezobowiązujących rozmów w zasadzie o niczym. Dialog między ludźmi nie zawsze służy do wymiany konkretnych informacji albo uzgadniania stanowisk i na ogół nie ma ustalonego porządku. Czasem pełni zupełnie inną funkcję, służy mianowicie budowaniu relacji. Może to nie być oczywiste w epoce mediów społecznościowych, gdy wystarczy kliknąć, by coś zaakceptować. Jest to jednak bardzo ważna umiejętność i powinno się ją rozwijać.

  • Słuchanie też jest ważne

    Słuchanie też jest ważne

    Komunikacja między ludźmi polega na mówieniu i słuchaniu. Umiejętność nawiązania rozmowy i jej prowadzenia to za mało, by się porozumieć. Ważne jest także aktywne słuchanie. Należy nawiązać kontakt wzrokowy z rozmówcą, użyć mimiki dla potwierdzenia, że słuchamy jego wypowiedzi, i co pewien czas nawiązać do treści tego, co mówi. Dzięki temu komunikacja będzie naprawdę skuteczna, a rozmowa nie zamieni się w dwa monologi na różne tematy.

  • Szukaj okazji do rozmowy

    Szukaj okazji do rozmowy

    Odejdź od komputera i wyjdź z domu. Na ulicy, w sklepie, na przystanku można spotkać ludzi, z którymi warto wymienić chociaż kilka słów. Wspaniałą okazją do rozmowy są różne imprezy kulturalne i spotkania towarzyskie. Czasem ludzie, którzy chcą pogadać, ogłaszają to po prostu na Facebooku. Starym, skutecznym sposobem na nawiązanie kontaktów z innymi jest rozmowa na temat posiadanego zwierzaka. Spacer z psem to okazja do porozmawiania z kimś, kto w innych okolicznościach nie zwróciłby na ciebie uwagi.

Popularne tagi
  • marka
  • wystąpienia publiczne
  • pozyskiwanie klientów
  • newsletter
  • gest
  • dialog
  • mimika
  • zachowania konsumenckie
  • gestykulacja
  • mówca
  • e-book
  • potrząsanie ręką
  • kobieta
  • kampania reklamowa
  • media
Advertising
Advertising
Advertising
Advertising