Advertising
Zakumaj.pl

Jak stworzyć skuteczną prezentację multimedialną?

Opiekun artykułu: thetom
Jak stworzyć skuteczną prezentację multimedialną?

Jak stworzyć skuteczną prezentację multimedialną?

Nawet nie zdajemy sobie sprawy, w jak wielu branżach przydatna jest umiejętność tworzenia prezentacji multimedialnych w programach komputerowych. Na wielu kursach, a także wcześniej, podczas zajęć szkolnych, uczymy się wykonywać takie właśnie prezentacje. Jednakże umiejętności techniczne to nie wszystko. Trzeba jeszcze opanować trudną sztukę panowania nad równowagą formy oraz treści, którą chcemy przekazać. Poniżej znajdziesz porady, które pomogą ci w stworzeniu skutecznej prezentacji multimedialnej.

Advertising
Advertising
Wskazówki:

Obecnie na rynku jest wiele darmowych programów do tworzenia prezentacji multimedialnych. Jeśli chcesz być nieszablonowy i zaskoczyć swoich odbiorców, skorzystaj z oprogramowania Prezi.com.

  • Forma

    Forma

    Forma prezentacji musi być dostosowana do rodzaju oraz odbiorców twojego wystąpienia. Brzmi to jak najbardziej oczywista prawda, jednak i tak większość osób o tym zapomina oraz daje się ponieść fantazji. Forma prezentacji to nic innego, jak jej kolorystyka, szablon, a także liczba animacji czy gifów. Jeśli prezentujesz się przed kolegami z firmy lub ważnym klientem, forma musi być jak najbardziej prosta oraz stonowana. Natomiast wówczas, gdy twoje wystąpienie skierowane jest do dzieci, powinieneś pomyśleć o większej ilości ilustracji oraz multimedialnych efektów. W jednym i w drugim przypadku całość powinna być przede wszystkim czytelna.

  • Treść

    Treść prezentacji powinieneś przekazać ty, a nie multimedialne slajdy. Nigdy nie zapisuj tego, co będziesz mówił, na prezentowanych slajdach – jest to najczęściej popełniany przez początkujących prelegentów błąd. Pamiętaj, iż to ty musisz przyciągnąć uwagę swoim głosem oraz tym, co mówisz, a prezentacja ma być tego jedynie uzupełnieniem.

  • Ilustracje i wykresy

    Ilustracje i wykresy

    W prezentacji multimedialnej znacznie bardziej od słów istotne są formy graficzne. Nie wahaj się więc wstawiać ilustracje, fotografie, tabelki oraz wykresy. Pamiętaj jednak, aby z tym nie przesadzić. Odbiorcy trudno będzie połapać się w trzech wykresach umieszczonych obok siebie na jednym małym slajdzie.

  • Dostosuj tempo

    Bardzo często, słuchając różnych wystąpień, albo nudzisz się po kilku minutach, albo też nie nadążasz za prelegentem i się wyłączasz. Może to być, rzecz jasna, spowodowane różnymi czynnikami, jednak winne zazwyczaj jest tempo występującego – za szybkie lub za wolne w stosunku do zmieniających się slajdów. Podczas wystąpienia, które trwa 15 – 20 minut, z całą pewnością wystarczy ci 10 slajdów i naprawdę nie więcej. Żeby nie męczyć ani nie nudzić twoich odbiorców, przeznacz dwie minuty na jeden slajd, a dzięki temu zatrzymasz ich uwagę na dłużej.

  • Prawo autorskie

    Występując na konferencjach lub prezentując się na oficjalnych spotkaniach, nie zapomnij o prawach autorskich. Często korzystamy ze zdjęć, cytatów czy też filmików, nie podając nawet źródła ich pobrania lub też autora. Kiedy więc korzystasz nie ze swojego dorobku naukowego albo artystycznego, zawsze pamiętaj o odpowiednich przypisach oraz o tym, by sprawdzić, czy aby na pewno możesz korzystać z danego dzieła. Taka dokładność tylko podkreśli twój profesjonalizm.

Popularne tagi
  • prezentacje
  • konsument
  • dobre wrażenie
  • jak zorganizować konferencję
  • mechanizmy manipulacji
  • znajomy
  • reakcje międzyludzkie
  • wrażenie
  • sala konferencyjna
  • spotkania biznesowe
  • jak nawiązać rozmowę
  • mówca
  • słuchanie
  • zachowania konsumenckie
  • media społecznościowe
Advertising
Advertising
Advertising
Advertising