Zakumaj.pl

Jak zapobiec otarciom podczas biegania?

Jak zapobiec otarciom podczas biegania?

Bieganie to jedna z najbardziej przyjemnych form rekreacji. Można je uprawiać zarówno amatorsko, jak i bardziej profesjonalnie, ciesząc się dobrą formą i jędrnym ciałem. Musimy jednak wówczas pamiętać szczególnie o naszych stopach, które podczas biegania narażone są na liczne nieprzyjemności, takie jak otarcia, pęcherze, ból. Pamiętaj, że aby bieganie wpływało na twoje zdrowie i nie powodowało żadnych dolegliwości, należy się do niego dobrze przygotować. Poniżej znajdziesz wskazówki, dzięki którym unikniesz bolesnych doznań.

  • Buty, buty i jeszcze raz buty

    Buty, buty i jeszcze raz buty

    Odpowiednie buty to dla biegacza absolutna podstawa. Bieganie nie wymaga wiele sprzętu, tak naprawdę największą twoją inwestycją jest właśnie obuwie, dlatego też warto wydać na nie nawet kilkaset złotych. Kupuj buty w sklepie sportowym. Zawsze przymierz kilka różnych par, a także rozmiar o jeden mniejszy oraz o jeden większy. Czy wiedziałeś na przykład, że stopa w ciągu dnia odrobinę ci puchnie, przez co buty, które będą się wydawać idealne o 9 rano, o 18 będą już za ciasne? Dlatego też na takie zakupy udaj się późnym popołudniem. Pamiętaj, że ten koszt zwróci się w postaci zadbanych i nieobolałych stóp.

  • Natłuszczanie

    Każdy z nas dobrze wie, gdzie mu się tworzą pęcherze. Mogą to być miejsca pomiędzy placami, na śródstopiu czy przy pięcie. Pęcherze potrafią naprawdę dokuczyć i przerwać treningi na kilka dni, dlatego warto im zapobiec. Wazeliną lub kremem Nivea natłuść miejsca, gdzie masz tendencję do powstawania pęcherzy. Pamiętaj jednak, aby nie natłuszczać całej stopy, bo może się wówczas ślizgać. Możesz także na miejsca wcześniej doświadczone otarciami oraz pęcherzami przykleić zapobiegawczo opatrunki.

  • Dobre skarpetki

    Na trening biegowy nie możesz założyć takich skarpetek jak do pracy, gdyż mogłyby one naprawdę dać ci w kość. Skarpetki biegowe powinny być wykonane z oddychającego materiału, dobrze, gdyby miały także otwory wentylacyjne. Poza tym powinny być bezszwowe – dzięki temu unikniesz otarć.

  • Dobry strój

    Dobry strój

    Nie tylko stopy są podatne na otarcia podczas biegania. Możesz otrzeć sobie także inne miejsca, jak wewnętrzną stronę ud lub okolice klatki piersiowej, dlatego warto zadbać o dobry strój. Podobnie jak skarpetki, ubranie do bieganie powinno „oddychać”. Panie powinny zwrócić szczególną uwagę na swoje piersi – dobrze dobrany biustonosz to podstawa. Wychodząc na trening, powinny zakładać tylko i wyłącznie biustonosze sportowe.