Zakumaj.pl

Jak bezproblemowo zasypiać?

Jak bezproblemowo zasypiać?

Z problemem bezsenności codziennie mierzy się wielu ludzi. Wpływają na to różne sytuacje dnia codziennego, jak nadmierny stres w pracy wywołany nieprzyjemną atmosferą w zespole czy przeciągające się problemy rodzinne. Zdrowy sen to podstawa późniejszego dobrego nastroju i wszelkie zaburzenia odbiją się na twoim zdrowiu, zarówno fizycznym, jak i psychicznym. Deficyty snu mogą doprowadzić do rozwoju stanów depresyjnych i odebrać nam wszelką radość życia. Ważne jest więc, by jak najszybciej temu zapobiegać i nie przewracać się godzinami z boku na bok, tylko smacznie spać wtulonym w pachnącą, ciepłą pościel. Poniżej znajdziesz parę wskazówek, jak sprawić, by sen przyszedł szybko i przyjemnie.

  • Wyeliminuj źródła światła

    Ciemność jest nam niezbędna do tego, by prawidłowo zasypiać. Aby twój rytm dobowy mógł pracować bez odchyłów, zadbaj o to, by synteza melatoniny w szyszynce przebiegała prawidłowo. Może to nastąpić tylko wtedy, gdy oko nie wyłapuje bodźców świetlnych. Wyłącz więc telewizor przed snem, zasuń zasłony i odłóż telefon w takie miejsce, by nie kusiło cię „ostatnie przeglądanie Facebooka”. W całkowitej ciemności melatonina produkowana będzie pełną parą, a ty spokojnie zaśniesz.

  • Przewietrz się

    Przewietrz się

    Nie tylko siebie, ale również swój pokój i pościel. Powinieneś czuć świeżość, miłe, delikatne zapachy. Idź wieczorem na długi spacer, nawdychaj się świeżego powietrza, a wracając do domu, otwórz okna i wywietrz w sypialni. Przygotuj czystą pościel, pod którą z przyjemnością wejdziesz po odprężającej kąpieli. Pomyśl o zmęczeniu, jakie wywołał w tobie spacer, oraz o tym, jak bardzo chciałbyś już zasnąć. Taka dawka solidnego przewietrzenia i zdrowego zmęczenia powinna skutecznie zwalić cię z nóg i sprawić, że będziesz spał jak zabity.

  • Wycisz się

    Wycisz się

    Przed snem daj mózgowi zmniejszyć obroty i przygotować się do snu. Unikaj energicznej muzyki oraz szybkich porządków w domu. Zamiast oglądać film akcji, weź do ręki jakąś angielską, powolną powieść. Zapomnij o dniu, który dał ci w kość i zanurz się w świecie książkowych bohaterów. Dobra książka pozwoli ci się wyciszyć i zapomnieć o rzeczywistości. Jeśli zaczniesz przysypiać, odłóż książkę na stolik, bo w innym przypadku na sto procent trafi wprost pod twoje plecy, a ty już wiesz, jak to się skończy.