Zakumaj.pl

Jak dbać o zdrowie w pracy?

Jak dbać o zdrowie w pracy?

W pracy szczególnie powinniśmy na siebie uważać. Wiele zajęć generuje u nas ryzyko utraty zdrowia czy urody, szczególnie gdy nie dostosujemy się odpowiednio do warunków, jakie panują w naszym otoczeniu podczas ich wykonywania. Poza tym często praca zawodowa powoduje, że wracamy do domu zmęczone i znacznie rzadziej znajdujemy czas dla siebie. Obowiązki służbowe staramy się łączyć z prowadzeniem domu, co powoduje, że często nie znajdujemy chwili dla siebie – na relaks, długą i relaksującą kąpiel. Musisz być jednak świadoma, że wielogodzinna praca i zabieganie wpływają bardzo negatywnie na stan Twojej cery i włosów. Wszystko to negatywnie oddziałuje również na ogólne samopoczucie i kondycję. By zmienić ten stan rzeczy, potrzeba bardzo niewiele – przede wszystkim musisz zmienić wiele złych nawyków, które mogą przyczyniać się do tego, że po prostu o siebie nie dbasz odpowiednio. Przeczytaj poniższy artykuł, by dowiedzieć się, od czego należy zacząć.

  • Praca za biurkiem

    Praca za biurkiem

    Wielu myśli, że praca w biurze to zajęcie lekkie i nie wymagające wysiłku fizycznego. Kto kiedykolwiek pracował w ten sposób, ten wie, że nie jest to opinia prawdziwa. Długotrwałe siedzenie w jednej pozycji przed ekranem komputera działa niezwykle negatywnie na stan naszego zdrowia. W pierwszej kolejności należy tu wymienić oczywiście pogorszenie się wzroku. Zaraz za tym cierpi także nasz kręgosłup. A stąd już blisko do chorób układu krążenia i otyłości. Co robić? Przede wszystkim regularnie fundować sobie przerwy – zarówno plecy, jak i oczy muszą odpocząć. Poza tym, robiąc sobie przerwę, warto wykonać kilka ćwiczeń rozciągających, przejść się choć kilka metrów. Dzięki temu zminimalizujemy ewentualne obrzęki nóg. Po pracy musisz koniecznie zadbać o odpowiednie dotlenienie mózgu. Powinnaś więc wybrać się na jakiś dłuższy spacer czy na rower.

  • Gdy jesteś sprzedawcą

    Niezwykle uciążliwa jest praca w sklepie. Zazwyczaj wykonując ją, musisz ciągle stać lub siedzieć. Twoje ciało jest więc w tej samej pozycji przez wiele godzin, krążenie jest ograniczone praktycznie do minimum. Skutkuje to w najlepszym wypadku jedynie uczuciem ciężkości nóg, jednakże zazwyczaj pojawia się opuchlizna kończyn i żylaki. Oczywiście nie poradzimy sobie zbyt wiele, będąc w sklepie, ale musimy poważnie zadbać o swoje nogi w domu. Przede wszystkim odpoczywajmy w pozycji leżącej, tak aby nasze kończyny były uniesione do góry – np. podłóżmy pod nie poduszkę. Wieczorem zafunduj sobie relaksacyjną kąpiel w soli morskiej i olejkach.

  • Jeśli masz dużo zajęć w domu

    A co, jeśli nie chodzisz do pracy, ale w domu masz mnóstwo obowiązków? Sprzątanie, utrzymanie w porządku całego mieszkania, gotowanie… wszystko to wymaga od Ciebie przecież ogromnego zaangażowania i wysiłku fizycznego. Twoja skóra narażona jest na szkodliwe działanie detergentów. Nogi, podobnie jak w przypadku innych prac, na obrzęki. Najlepiej w tym wypadku stosować odpowiednie kosmetyki, chroniące naszą skórę przed nadmiernym wysuszeniem. Ważne jest także prawidłowe rozplanowanie sobie pracy. Rób plan dnia, aby wszystkie czekające Cię obowiązki rozłożyć sobie równomiernie, a nie robić wszystko na raz. To niezwykle ważne.