Advertising
Zakumaj.pl

Jak pisać artykuły?

Masz wiedzę na ciekawy temat i chciałbyś się nią podzielić? To bardzo łatwe. Po prostu napisz artykuł. Zanim jednak to zrobisz, zapoznaj się z naszym krótkim poradnikiem. Dowiesz się z niego, jak należy pisać artykuły.

Jak wybrać temat artykułu?

Pisz o tym, na czym się znasz. Wtedy artykuł będzie ciekawy i wartościowy. Jeśli coś jest twoją pasją, na pewno masz wiele do powiedzenia na ten temat. Zanim napiszesz artykuł, sprawdź jeszcze tylko, czy w bazie nie ma już tekstu na ten sam temat. Powodzenia!

Tytuł artykułu i kategoria

Aby dodać artykuł, musisz się zalogować. Tekst artykułu umieszczasz w specjalnym formularzu. Najpierw określ kategorię tematyczną, do jakiej należy tekst. Dostępna jest trzystopniowa lista kategorii. Każdy wybór można zmienić, wystarczy kliknąć zaznaczoną kategorię. Następnie trzeba wpisać tytuł artykułu. Warto postarać się, by tytuł w pełni odzwierciedlał treść, był interesujący i zachęcał do przeczytania tekstu. Preferowana jest forma pytania ("Jak skutecznie oczyścić stare srebrne sztućce?").

Opis artykułu

Opis artykułu jest bardzo ważny. Stanowi wstęp do całości i informuje, jakie treści zawiera ciąg dalszy. Ciekawy, konkretny opis zachęci każdego odwiedzającego stronę do przeczytania twojego artykułu.

Do opisu obowiązkowo trzeba dodać obrazek. Kliknij przycisk "Wybierz" i wstaw zdjęcie lub rysunek, którego jesteś właścicielem. Obrazek musi być w formacie .jpg i nie może być mniejszy niż 200x200 pikseli.

Treść artykułu

Właściwa treść artykułu składa się z kolejnych akapitów, na ogół od 3 do 7. Każdy z akapitów trzeba poprzedzić nagłówkiem. Aby w formularzu pojawiły się odpowiednie pola, kliknij przycisk "Dodaj nowy krok". Kiedy napiszesz ostatni akapit, oczywiście nie używaj już tego przycisku. Każdy z akapitów możesz usunąć, jeśli się rozmyślisz i chcesz z niego zrezygnować.

Nagłówek powinien oddawać dokładnie treść akapitu i być dość krótki. Zwięzły, konkretny i komunikatywny tytuł akapitu jest równie ważny jak jego treść. Do każdego z kolejnych akapitów można dodać obrazek, ale nie jest to obowiązkowe.

Informacje dodatkowe

Jeśli redagujesz przepis kulinarny lub dokładny opis wykonania jakiejś czynności, powinieneś podać listę potrzebnych materiałów, przyborów lub składników, a także określić poziom trudności zadania i przewidywany czas potrzebny do jego wykonania. Możesz również umieścić w swoim artykule konkretne wskazówki, ostrzeżenia oraz informacje, które warto zapamiętać. Należy również podać listę słów kluczowych. Te dodatkowe informacje wpisujesz w odpowiednio oznaczone pola formularza.

O czym trzeba pamiętać

Zanim zdecydujesz się dodać artykuł, sprawdź go jeszcze dokładnie. Czy wszystkie nagłówki są właściwe? Czy nie pominąłeś jakichś ważnych informacji? Czy nie zapomniałeś o dodaniu zdjęcia w opisie artykułu?

Na koniec przejrzyj tekst. Nie powinien zawierać błędów. Sprawdź koniecznie ortografię. Jeśli masz wątpliwości, skorzystaj ze słownika, edytory tekstu sprawdzają co prawda pisownię, ale potrafią być zawodne w tej kwestii. Popraw wielkie litery i przecinki. Usuń z tekstu literówki, zwróć uwagę zwłaszcza na "ogonki", czyli polskie znaki diakrytyczne ("ą", "ę", "ć", "ż" itp.). Przyjrzyj się słownictwu. Jeśli jakiś wyraz powtarza się, zamień go na bliskoznaczny. Nie używaj słownictwa potocznego i unikaj wyrazów-worków typu "fajnie". Tekst powinien być w miarę starannie zredagowany. To wyraz szacunku dla tego, kto będzie go czytał i potwierdzenie własnych kompetencji.

Advertising
Advertising