Zakumaj.pl

Jak prawidłowo dobierać strój do pracy?

Jak prawidłowo dobierać strój do pracy?

Zapewne wiesz, że ubranie daje nam pewien obraz konkretnej osoby – świadczy o jej charakterze, stylu bycia, dbałości o siebie i szacunku do innych. To, w jaki sposób się ubierasz, bardzo wpływa na to, jak postrzegają Cię inni i co za tym idzie – jak Cię szanują. Dlatego też tak bardzo ważny jest odpowiedni dobór ubrania, jakie zakładamy na siebie do pracy. To dzięki wizerunkowi, jaki tam prezentujemy, możemy zyskać lub stracić w oczach pracowników i szefa – w zależności od tego, na jakiej pozycji tam jesteśmy. Warto więc poświęcić codziennie rano kilka minut więcej na to, aby wyglądać korzystnie. W jaki sposób tego dokonać? Dowiesz się, czytając niniejszy artykuł.

  • Podstawowe zasady

    Podstawowe zasady

    Markowe i drogie ubranie to nie wszystko. Pamiętaj, aby wybrany przez Ciebie strój był przede wszystkim czysty i odpowiednio uprasowany. Zagniecenia bardzo źle świadczą o nas – sprawiają wrażenie, że jesteś niechlujna i niedbała. Nikt z nas nie traktowałby poważnie szefa, który chodzi w niewyprasowanej koszuli. Nie chciałybyśmy także być obsługiwane przez zaniedbaną ekspedientkę. Poza tym strój powinien być odpowiednio dobrany. Wprawdzie główna część garderoby powinna być w stonowanych barwach, ale warto rozświetlić ją kolorowymi dodatkami, które urozmaicą i ożywią Twój wizerunek. Nie powinny one być jednak zbyt krzykliwe. Nie powinny się narzucać, a jedynie delikatnie ożywać ogólny wizerunek. Sukienka czy garsonka powinna być raczej w barwach pastelowych, stonowanych. W połączeniu z nieco żywszymi dodatkami będą prezentowały się jeszcze lepiej. Pamiętaj, że w tym wypadku najlepiej sprawdza się minimalizm i prostota. Biuro czy zakład pracy to nie dyskoteka.

  • Nie bądź zbyt wyzywająca

    Nie bądź zbyt wyzywająca

    Nawet jeśli masz ładną figurę, pamiętaj, że w pracy nie powinnaś zbytnio eksponować swojej kobiecości. Nie oznacza to oczywiście, że masz się ubierać w kombinezony, które maskują Twoje kobiece kształty – nie chodzi o to. Po prostu nie powinnaś przesadzać z dekoltem. Podobnie jest w przypadku spódniczek czy sukienek – najlepiej, aby sięgały one za kolana. Pamiętaj, aby podczas siadania lub schylania się nie odsłaniać zbyt wiele swoich ud – nie wygląda to wcale elegancko. Osoby zakładające do pracy ubrania, które zbyt wiele odsłaniają, są zazwyczaj postrzegane jako takie, które niewiele potrafią i chcą nadrobić niekompetencję swoim wyglądem. Unikaj takich ocen, zakładając odpowiednie ubranie.

  • Efektowne dodatki

    Efektowne dodatki

    Skoro nie możesz za bardzo poszaleć z ubraniami, pamiętaj, że bardzo wiele mogą zdziałać efektowne dodatki. Zadbaj o to, aby podkreślały Twoją kobiecość. Do wyboru masz choćby biżuterię – może ona być noszona przez Ciebie zarówno w komplecie, jak i w pojedynczych elementach. Do tego warto dobrać ładne apaszki czy ozdoby włosów. Ogromną rolę odgrywają buty – pamiętaj, że powinny one pasować do torebki. Dobrze by było, aby miały lekki obcas, jeśli charakter wykonywanej przez Ciebie pracy na to pozwola.