Zakumaj.pl

Jak skutecznie nawilżyć stopy?

Jak skutecznie nawilżyć stopy?

Miękkie, piękne stopy są równie istotne, jak piękne dłonie. Dba się o nie najczęściej dopiero wiosną oraz latem, kiedy są pokazywane na plażach lub odsłaniane przez buty. Jednak warto nie zapominać o nich również zimą i jesienią, kiedy tak jak reszta ciała wymagają dodatkowej pielęgnacji. Naskórek, którego nie złuszcza się regularnie, sprawia, że stopy stają się nieprzyjemne w dotyku, twarde, a nawet oszpecone przez odstające skórki. Aby tego uniknąć, można 1 – 2 razy w tygodniu stosować domowe nawilżenie.

  • Nawilżenie kakaowe

    Nawilżenie kakaowe

    Kakao może przydać się nie tylko do picia oraz posypywania deserów, lecz również do pielęgnacji i nawilżenia stóp. Bogate jest w składniki mineralne i witaminy regenerujące suchą skórę. Aby przyrządzić dobry środek nawilżający, należy przygotować 1 łyżkę kakao, 1 łyżkę masła i 1 łyżeczkę soku cytryny. Wszystkie składniki trzeba zmieszać ze sobą, a następnie nałożyć na stopy i pozostawić na 15 minut.

  • Nawilżenie bananowe

    Nawilżenie bananowe

    Wiele słyszy się o maseczkach bananowych na twarz. Jednak moc bananów, zawartą w nich witaminę A oraz potas można wykorzystać także dla stóp. W tym celu należy rozgnieść na miazgę jednego banana i dodać 3 łyżeczki serka homogenizowanego. Taką mieszankę nakłada się na stopy, zwłaszcza na ich podeszwy, i pozostawia na 15 minut. Po tym czasie można spłukać maseczkę, a w skórę wetrzeć krem nawilżający dla stóp, który zwiększy jej działanie.

  • Nawilżenie ziemniaczane

    Nawilżenie ziemniaczane

    Twardą skórę na stopach można zmiękczyć przy pomocy ziemniaków. Żeby tego dokonać, wystarczy ugotować 1 dużego ziemniaka albo 2 średnie, ostudzić, a następnie rozgnieść na gładką masę. Tak przygotowaną papkę nakłada się na stopy i owija dodatkowo folią spożywczą albo woreczkiem foliowym. Papka powinna pozostać na stopach 10 – 15 minut. Po tym czasie można ją zdjąć, a stopy przemyć. Jeżeli stosuje się ją regularnie 2 – 3 razy w tygodniu, wówczas łatwo uzyskać dobre efekty, czyli zmiękczony naskórek i ładne stopy.

  • Nawilżanie cynamonem

    Stopy bardzo lubią kąpiele. Codzienny prysznic to za mało, aby dokładnie się zmiękczyły, więc 2 – 3 razy w tygodniu można zapewnić im dodatkową pielęgnację. Do kąpieli tylko dla stóp trzeba przygotować 6 szklanek wody, 3 szklanki mleka, 3 łyżeczki cynamonu, 6 łyżeczek oliwy z oliwek. Całość należy podgrzać, lecz nie zagotowywać. Kąpiel ma być ciepła, ale nie poparzyć stóp. Mieszankę przelewa się do miski i moczy w niej stopy przez 10 minut. Po zakończeniu zabiegu należy przemyć je letnią wodą.

  • Krem z witaminami

    Krem z witaminami

    Nie zawsze ma się czas i ochotę, żeby przygotowywać domowe maseczki dla stóp. W takiej sytuacji wystarczy mieć pod ręką krem z witaminą A. Aby nawilżyć stopy, trzeba regularnie przez 7 dni smarować je grubą warstwą kremu tuż przed snem, a następnie zakładać skarpetki i pozostawić do rana. Już o poranku będzie można poczuć różnicę, a po tygodniu stopy będą doskonale nawilżone.