Advertising
Zakumaj.pl

Jak sobie poradzić z przesileniem wiosennym?

Opiekun artykułu: kargoo
Jak sobie poradzić z przesileniem wiosennym?

Jak sobie poradzić z przesileniem wiosennym?

Wiosna to dla większości z nas ulubiona pora roku. Kojarzy się z żywiołowością, zielenią, energią, kwiatami, radością, porcją pozytywnych wrażeń, ale często musimy się sporo nacierpieć, zanim na dobre u nas zagości. Dzieje się tak dlatego, że odczuwamy tzw. przesilenie wiosenne. Nasze organizmy działają po zimie na zwolnionych obrotach, więc wiosną stoi przed nimi trudne zadanie – przestawić się na szybsze obroty. Typowe pozimowe osłabienie i przesilenie objawia się właśnie sennością, brakiem energii i zapału do pracy, a przecież za oknem coraz piękniej i coraz cieplej. Szkoda tracić czasu na siedzenie w domu i marudzenie – czas uporać się z przesileniem wiosennym. Jak tego dokonać? Dowiesz się, czytając poniższy artykuł i stosując się do zawartych w nim porad.

Advertising
Advertising
  • Dieta wzmacniająca odporność

    Dieta wzmacniająca odporność

    Zacznijmy od odpowiedniego odżywiania. Spożywane przez nas posiłki powinny zawierać spore ilości witamin i mikroelementów, aby móc uzupełnić niedobory po zimie. Czego zatem powinniśmy jeść więcej? Przede wszystkim warzyw i owoców, a także świeżych soków. Witaminy zawarte w nich pomogą nam uchronić organizm przed wiosennym przeziębieniem. Jedz świeże sałatki, przygotowywane z kapusty, jabłek czy marchewki. Warzywem niezwykle bogatym w witaminy jest także seler. Bezcennym źródłem żelaza i mikroelementów są soki z aronii czy dzikiej róży. Znajdziemy w nich także witaminę C, która zadba o naszą odporność. Śniadania przygotowuj z pieczywa pełnoziarnistego, płatków kukurydzianych, jogurtu naturalnego czy mleka.

  • Zadbaj o dotlenienie organizmu

    Zadbaj o dotlenienie organizmu

    Dbaj o to, aby Twój organizm był prawidłowo dotleniony. W tym celu absolutnie rzuć palenie – jeśli oczywiście palisz papierosy. Jeśli nie, unikaj przebywania w zadymionych pomieszczeniach. Dodatkowo powitaj wiosnę codzienną porcją ćwiczeń. Ćwicz regularnie, a jeśli pogoda temu sprzyja – zdecyduj się na aktywność fizyczną na świeżym powietrzu, co podwójnie dotleni Twój organizm. Jest coraz cieplej, coraz dłużej jest widno – wychodź na zewnątrz najczęściej, jak tylko się da. Możesz zakupić sobie rolki, jeździć na rowerze, biegać lub po prostu spacerować. Możliwości i opcji jest mnóstwo, a każda z nich będzie miała pozytywny wpływ na Twój organizm. Dotleniony mózg o wiele szybciej się regeneruje, ma większą zdolność do koncentracji i skupienia, pracuje efektywniej. Dodatkowo ruch sprawi, że zrzucimy zbędne kilogramy, które zimą przecież bardzo łatwo jest nabyć.

  • Oczyść organizm po zimie

    Warto zadbać o oczyszczenie organizmu z toksyn. Pomogą Ci w tym wszelkiego rodzaju naturalne herbatki ziołowe. Pij także dużo wody mineralnej niegazowanej. Jedz jabłka. Zawierają one pektyny, które ułatwiają oczyszczenie układu trawiennego z zalegających w nim toksyn. Odstaw kawę i wszelkie inne używki. Zadbaj o odpowiednią ilość snu – pamiętaj, że powinno to być co najmniej osiem godzin dziennie. W przeciwnym wypadku Twój organizm nie będzie w stanie się wystarczająco zregenerować po aktywnym dniu i przygotować na kolejne wyzwania.

Popularne tagi
  • chore dziecko
  • grzybica
  • szczepionki dla dzieci
  • płukanka z mleka
  • badania kontrolne
  • sole mineralne
  • gnidy
  • jak hartować dziecko
  • układ kostny
  • jak zbudować odporność dziecka
  • soki owocowe
  • podrażnienie
  • pieluszki
  • krem nawilżający
  • produkty mleczne
Advertising
Advertising
Advertising
Advertising