Jak profesjonalnie wymienić się wizytówkami?

Jak profesjonalnie wymienić się wizytówkami?
Wizytówki są niezbędne w dzisiejszym świecie biznesu. Pozwalają zachować się w pamięci kontrahentów, partnerów biznesowych oraz nawiązać nowe kontakty. Z tego powodu nie tylko ich posiadanie, lecz również umiejętność wręczania jest bardzo ważna dla przebiegu kontaktów zawodowych.
- Wygląd wizytówki  - Zanim przejdzie się do wymieniania wizytówek, należy taką wizytówkę stworzyć. Przy tym konieczne jest pamiętanie o kilku podstawowych zasadach.Przede wszystkim – elegancja. Wizytówki przeładowane ozdobnymi elementami, z nadmiernie wyszczególnioną fakturką i fantazyjnymi ozdobnikami oraz kolorami nie sprawiają najlepszego wrażenia. Znacznie lepiej prezentują się skromne kartoniki z czarną, wyraźną czcionką. Jedynym kolorowym elementem powinno być logo firmy. Trzeba również pamiętać, że dane na wizytówce muszą być aktualne. 
- Stan wizytówki- Przed przekazaniem wizytówki drugiej osobie konieczne jest upewnienie się, że kartonik jest czysty i wyprostowany. Poplamiona, pogięta wizytówka źle świadczy o jej właścicielu. W utrzymaniu porządku pomóc może specjalny pojemnik na wizytówki, który można mieć zawsze przy sobie. 
- Wymiana wizytówek  - Wizytówki powinny być wręczane tym, którzy o nie poproszą. Podawanie ich wszystkim, przy każdej okazji, nie należy do dobrego tonu. - Podawana wizytówka powinna być skierowana nadrukowaną stroną do osoby, która ma ją otrzymać. - W odpowiedzi powinno się otrzymać wizytówkę z drugiej strony. Nie należy jej przy tym od razu wsadzać do kieszeni lub portfela. Wymagane jest poświęcenie nadrukowi przynajmniej odrobiny uwagi. Dopiero po tym można schować kartonik. 
- Ilość wizytówek  - Ważne jest pamiętanie o zasadzie, że jednej osobie ofiarowuje się tylko jedną wizytówkę. To nie ulotki, które wręcza się w nadmiernych ilościach. Więcej wizytówek można zostawić tylko, jeśli jest się o to wyraźnie poproszonym. 
- Wizytówki w kontaktach zagranicznych  - Ze względu na rozwój relacji międzynarodowych niezbędna jest często wymiana wizytówek z partnerami zagranicznymi. Nie można jednak w takiej sytuacji przekazywać partnerom wizytówek po polsku. Trzeba mieć także anglojęzyczną wersję wizytówek z takimi samymi danymi, jak na polskiej. Przy tym w dobrym tonie jest podawanie angielskiej wersji swojego imienia, np. Michael, a nie Michał, co ułatwi wzajemne relacje. 
















