Advertising
Zakumaj.pl

Jak skutecznie poradzić sobie z telemarketerem?

Opiekun artykułu: agigagi
Jak skutecznie poradzić sobie z telemarketerem?

Jak skutecznie poradzić sobie z telemarketerem?

Nachalni telemarketerzy to zmora naszych czasów, z którą musimy radzić sobie na każdym kroku. Otrzymujemy oferty nowych pakietów internetowych, subskrypcji nowości wydawniczych lub zaproszenia na „pokazy kulinarne”, które w rzeczywistości okazują się marną próbą wciśnięcia nam niebotycznie drogich garnków (zwanych szumnie wysokiej klasy naczyniami). Aby przetrwać w tej dżungli, trzeba nie tylko dużo wytrwałości, ale i zrozumienia dla pracy telemarketerów. Poznając lepiej mechanizmy, jakimi ta branża się kieruje, będziemy lepiej przygotowani na to, by sobie z nimi poradzić. Oto kilka wskazówek.

Advertising
Advertising
  • Bądź stanowczy

    Bądź stanowczy

    Najważniejsze w rozmowie z telemarketerem jest to, aby cały czas zachowywać pewny, stanowczy ton. Bardzo łatwo jest wyczuć w głosie nutę niepewności, a jeśli sobie na nią pozwolisz, to możesz być pewien, iż telemarketer to wykorzysta. Nieumiejętność wyrażania myśli oraz szybkiego podejmowania decyzji działa na telemarketera jak płachta na byka, która zachęci go do mocniejszego przyciśnięcia cię do ściany.

  • Zapomnij o racjonalnych odpowiedziach

    Jeżeli sądzisz, iż telemarketer uszanuje twoją odmowę i argumentację, iż nie jesteś zainteresowany, bądź nie masz na nic czasu, to jesteś ogromnym błędzie. Niemal każda osoba wspiera się takimi argumentami i każdy telemarketer ma opanowane do perfekcji pokonywanie takich obiekcji. Co więcej, wykorzysta twoją odmowę przeciwko tobie i pokaże ci, jak jego produkt idealnie rozwiąże twoje problemy.

  • Nie wdawaj się w dyskusje

    Nie wdawaj się w dyskusje

    Celem telemarketera jest nie tylko szybo sprzedać produkt, ale również jak najdłużej zatrzymać cię na linii. Chodzi tu o tzw. handlówkę, czyli rozmowę, która trwa minimum określoną ilość czasu, np. 5, 7, lub 10 minut, w zależności od call center. Jest to czas minimalny, na jaki powinien zatrzymać klienta, bowiem w wielu firmach to właśnie owe „handlówki” wliczają się również w wypracowanie premii. Nie daj się wciągnąć w długą rozmowę, bowiem szkoda twoich nerwów oraz czasu. Telemarketera trzeba pozbyć się szybko i skutecznie.

  • Poproś o skreślenie twojego numeru z listy

    Pytanie o to, skąd dana firma ma twój numer, całkowicie mija się z celem. Wszyscy wiedzą, iż handel danymi osobowymi ma się dobrze, lecz oczywiście nigdy nie uzyskasz takiej informacji z ust telemarketera. Najczęściej odpowiedzą ci oni, iż twój numer został wylosowany lub wygenerowany przez komputer, co oczywiście jest całkowitą bzdurą. Zamiast wykłócać się o źródło twoich danych, poproś o usunięcie ich z bazy. Większość systemów ma taką opcję do zaznaczenia, więc w ten sposób możesz załatwić sprawę raz na zawsze.

  • Bądź uprzejmy

    Pamiętaj, aby nie dać się ponieść emocjom podczas rozmowy z konsultantem. Jeżeli czujesz poirytowanie, rozłącz się lub szybko podziękuj za rozmowę, bowiem wdawanie się w kłótnie może jedynie pogorszyć sprawę. Twój rozmówca również może się zdenerwować i uprzykrzyć ci życie zaznaczeniem opcji, iż prosisz o ponowny kontakt, lub rozdać twój numer innym konsultantom, aby cię odrobinę podręczyli. Nie wiesz też, kto siedzi po drugiej stronie linii, a pamiętaj, iż bardzo często może mieć twoje dokładne dane osobowe. Lepiej nie ryzykować.

Popularne tagi
  • savoir-vivre
  • kultura
  • pochwała
  • randki
  • jak skutecznie komplementować
  • relacje międzyludzkie
  • oferta
  • marketing
  • komplement
  • związki
  • zawód
  • asertywność
  • jak mówić nie
  • podrywanie
  • klient
Advertising
Advertising
Advertising
Advertising