Advertising
Zakumaj.pl

Jak przyrządzić zdrowy koktajl – banan z owsianką?

Opiekun artykułu: karson
Jak przyrządzić zdrowy koktajl – banan z owsianką?

Jak przyrządzić zdrowy koktajl – banan z owsianką?

Banan to jeden z najbardziej wartościowych owoców. Nadaje się do jedzenia dla sportowców, dla osób na diecie, dla smakoszy. Poza jedzeniem go na surowo bardzo dobrze sprawdza się jako koktajl, który można pić na śniadanie, na drugie śniadanie, na podwieczorek. W połączeniu z innymi dobrymi składnikami tworzy nie tylko zdrową, ale przede wszystkim sycącą kompozycję. Oto podpowiedź, jak go zrobić.

Advertising
Advertising
  • Jakie składniki są niezbędne?

    Jakie składniki są niezbędne?

    Aby koktajl był dobry, niezbędne jest przygotowanie świeżych składników, które od razu poprawią jego smak. Wśród potrzebnych produktów powinny znaleźć się:
    * 250 ml jogurtu naturalnego,
    * 2 banany,
    * 4 – 5 łyżek płatków owsianych,
    * miód,
    * cynamon.

  • Pierwszy krok

    Pierwszy krok

    Banany, najlepiej dojrzałe i miękkie, obrać ze skórki. Pokroić na cienkie kawałki, po czym wrzucić do blendera i posypać cynamonem. Można dodać dowolną ilość cynamonu, dzięki któremu koktajl będzie miał wpływ na rozgrzanie organizmu oraz przyśpieszenie metabolizmu. Dzięki cynamonowi można również delikatnie wesprzeć prawidłowe działanie układu hormonalnego.

  • Drugi krok

    Drugi krok

    Do bananów dodać jogurt oraz miód. Tak, jak w przypadku cynamonu, miodu może być dowolna ilość, w zależności od tego, jak słodki koktajl chce się uzyskać. Na koniec wrzucić płatki owsiane. Wystarczy podana ilość, więcej sprawi, że napój będzie trudny do picia.

  • Trzeci krok

    Trzeci krok

    Wszystko razem dokładnie zmiksować na gładką papkę. Jeśli po sprawdzeniu konsystencji koktajl jest przesadnie gęsty, należy dodać więcej jogurtu – ewentualnie maślanki albo mleka – żeby trochę go rozrzedzić. Powinien być łatwy do popijania, a nie do jedzenia łyżką.Gotowy koktajl przelać do wysokiej szklanki i popijać od razu po przygotowaniu. Dzięki sycącym bananom oraz płatkom owsianym jest jednocześnie sycący i zdrowy, zawiera błonnik spożywczy, jak również cenny potas.

Popularne tagi
  • banany
  • cukier brązowy
  • ekstrakt waniliowy
  • shake z alkoholem
  • napój wiśniowy
  • przygotowanie koktajlu regenerującego
  • drink mai tai
  • przepis na napój arbuzowo-ogórkowy
  • przepis na nalewkę imbirową
  • jesień
  • koniak
  • właściwości nalewki
  • przygotowanie koktajlu wiosennego
  • mleko
  • lemoniada z ogórka
Advertising
Advertising
Advertising
Advertising