Advertising
Zakumaj.pl

Przy jakich lekach powinnaś uważać z opalaniem się?

Opiekun artykułu: igos
Uważaj na siebie

Uważaj na siebie

Nadmierna ekspozycja na promieniowanie UV może doprowadzić do bardzo silnych uczuleń, deramtoz czy poważnych, fototoksycznych reakcji, jeśli jednocześnie przyjmujesz lub jesteś krótko po przyjmowaniu określonych leków. W zasadzie nie ma reguły, jakich – każdy organizm jest inny i praktycznie każdy specyfik może spowodować u nas jakieś niepożądane reakcje. Na pewno nie powinniśmy się wystawiać na działanie promieni słonecznych, gdy przyjmujemy jakiekolwiek antybiotyki, szczególnie doksycyklinę i tetracyklinę. Uważajmy także przy lekach hormonalnych – estrogeny szczególnie uwrażliwiają nasz organizm na słońce i powodują, że opalenizna jest nierównomierna. Biorąc jakiekolwiek tabletki, zapoznaj się z ulotką, która jest dołączona do opakowania.

Advertising
Advertising
Popularne tagi
  • jak utrwalić opaleniznę zdobytą latem
  • olejek migdałowy
  • zmęczona cera
  • peeling różano-rumiankowy
  • wargi
  • rozjaśnianie maseczki
  • rower treningowy
  • samoopalacz
  • lód
  • kapusta kiszona
  • wpływ tłuszczów roślinnych na ciało
  • chłód
  • olej rycynowy
  • słona kąpiel
  • termin przydatności
Advertising
Advertising
Advertising
Advertising