Advertising
Zakumaj.pl

Sposoby na bezsenność w czasie menopauzy

Opiekun artykułu: jowita
Sposoby na bezsenność w czasie menopauzy

Sposoby na bezsenność w czasie menopauzy

Menopauza jest trudnym czasem dla każdej kobiety. Każda przeżywa go inaczej, z mniejszą lub większą siłą, jednak często wspólnym problemem jest bezsenność. Uderzenia gorąca, nocne poty skutecznie nie pozwalają na zaśnięcie oraz na zdrowy, regenerujący sen. Z biegiem dni staje się to męczące i powoduje dodatkowe problemy fizyczne i emocjonalne. Warto poznać kilka sposobów na ułatwienie zasypiania.

Advertising
Advertising
  • Przydatne mleko

    Przydatne mleko

    O tym, że mleko pomaga w zaśnięciu, wiadomo od dawna. Warto wykorzystywać ten fakt w czasie trwania menopauzy. Zawiera składnik zwany tryptofanem, który sprzyja wytwarzaniu serotoniny. Dzięki temu zmniejszają się dolegliwości bólowe, pojawia się przyjemność, która sprzyja relaksowi i ułatwia zaśnięcie. Samo mleko nie wyleczy bezsenności, jednak może zminimalizować jej objawy. Najlepiej popijać 1 szklankę ciepłego mleka (może być z dodatkiem miodu) 20 – 30 minut przed położeniem się do łóżka.

  • Odpowiedni pokój

    Menopauza to czas, kiedy łatwo o rozdrażnienie. W związku z tym nawet drobiazgi potrafią utrudnić lub zaburzyć sen. Żeby nie dekoncentrować się w nocy, należy zadbać o własną sypialnię. Przede wszystkim pokój do spania powinien być cichy i ciemny. Osoby, które lubią spać przy świetle, powinny zadbać, żeby było to delikatne, żółte światło. Niebieskie, przypominające komputer, będzie rozbudzało. Dodatkowo warto zadbać o to, żeby żadne mocne, denerwujące dźwięki nie docierały do sypialni ani w trakcie zasypiania, ani nocą.

  • Chłodna woda

    Chłodna woda

    Jedną z przyczyn problemów ze snem są nocne poty. Pojawiają się one nagle i sprawiają, że ubranie lepi się do ciała, głowa pulsuje, jest nieznośnie gorąco. Żeby nie miotać się w pościeli bez pomocy, warto postawić przy łóżku miskę wody z lodem oraz czystą ściereczkę albo ręcznik. W razie potrzeby można zamoczyć ją w wodzie, położyć na czole lub na piersi i odczuć ulgę.

  • Terapia hormonalna

    Terapia hormonalna

    Kolejnym sposobem na poradzenie sobie z bezsennością jest hormonalna terapia zastępcza. Polega ona na przyjmowanie odpowiednio dobranych tabletek, które uzupełniają niedobory hormonów. Przez ich wahania pojawia się bezsenność, więc ich dostarczanie z zewnątrz pozwala na złagodzenie wszystkich objawów menopauzy. Łatwiej się zasypia, rzadziej pojawiają się nocne pobudki, jak również uciążliwe nocne poty.

  • Aktywność fizyczna

    Aktywność fizyczna

    Sen bez przerw oraz łatwe zaśnięcie może poprawić również aktywność fizyczna w ciągu dnia. Im więcej ruchu, tym łatwiejsze zasypianie. Nie muszą to być od razu wyczyny sportowe, jednak spacer, lekkie ćwiczenia, sprzątanie albo praca w ogrodzie, jeżeli lubi się takie rozrywki, są równie dobre. Sprzyjają ogólnemu zdrowiu organizmu, jak również przespaniu całej nocy bez kłopotliwych i męczących przerw.

Popularne tagi
  • termofor
  • leki hormonalne
  • ph
  • choroby ginekologiczne
  • bakterie
  • napar
  • grzyby
  • brak bezpieczeństwa
  • choroba zakaźna
  • kasza
  • powstawanie żylaków
  • problemy intymne
  • zmiany hormonalne
  • koagulacja chemiczna
  • senność
Advertising
Advertising
Advertising
Advertising