Zakumaj.pl

Reklamowanie butów – podstawowe zasady

Reklamowanie butów – podstawowe zasady

Zdarza się, że zakupiony towar jest wadliwy lub zepsuje się zbyt szybko. Taka sytuacja dotyczy przede wszystkim obuwia, które jest jedną z częściej reklamowanych rzeczy. Jeżeli po powrocie z zakupów stwierdzi się, że buty mają wadę, albo po miesiącu okaże się, że obuwie niezdatne jest do chodzenia, można złożyć reklamację i uzyskać: naprawę, wymianę towaru lub zwrot pieniędzy.

  • Towar na gwarancji

    Towar na gwarancji

    Większość butów, zwłaszcza kupionych w sklepach, a nie na straganach targowych, posiada gwarancję – rok, dwa lata, czasami nawet trzy – z której można skorzystać, jeżeli buty nie spełniają oczekiwań albo zaczęły psuć się zbyt szybko. Jednak nawet gdy nie obuwie nie posiada gwarancji, przez dwa lata można dochodzić swoich praw, uzasadniając je „niezgodnością towaru z opisem”. Zasada ta obowiązuje przez 2 lata od momentu zakupu towaru. Jednak w przypadku zaobserwowania wady towaru czas na jej zgłoszenie to 2 miesiące od momentu jej dostrzeżenia.

  • Reklamowanie butów

    Każda reklamacja powinna być sporządzona na piśmie. Wiele sklepów posiada na swoich stronach internetowych lub w sklepie stacjonarnym odpowiednie formularze, które można wykorzystać do złożenia reklamacji. Jeśli brak takich, należy napisać ją samodzielnie – ręcznie lub na komputerze – i opatrzyć własnym podpisem. Reklamację składa się w sklepie, ewentualnie wysyła do siedziby firmy w innym mieście, najlepiej w dwóch egzemplarzach. Jeden oddaje się sprzedawcy, na drugim otrzymuje się potwierdzenie dla siebie.

  • Co zawiera reklamacja?

    W formularzu reklamacyjnym trzeba podać przede wszystkim swoje dane osobowe łącznie z numerem telefonu. Drugą ważną rzeczą jest dokładne opisanie wady obuwia oraz oczekiwanej rekompensaty za ten stan. Najlepiej nie pisać, że liczy się na dwu- lub trzykrotność sumy, którą się wydało. Wtedy większe jest prawdopodobieństwo odrzucenia reklamacji. Rozsądne podejście sprawi, że uzyska się odpowiednie zadośćuczynienie za zepsuty produkt.

  • Oczekiwanie na odpowiedź

    Oczekiwanie na odpowiedź

    Po złożeniu reklamacji na ręce sprzedawcy ma on 14 dni na udzielenie informacji. Jeżeli przez ten czas nie otrzymało się żadnej odpowiedzi, wówczas można przyjąć, że reklamacja została rozpatrzona pozytywnie, a żądanie zwrotu pieniędzy, wymiany obuwia albo jego naprawy zostanie spełnione.

  • Prawa konsumenta

    Prawa konsumenta

    Klienci sklepów obuwniczych, którzy mieli do czynienia z procesem reklamacyjnym, często są oburzeni otrzymaną na reklamację odpowiedzią. Sklepy odpisują, że wada powstała w wyniku użytkowania, nawet jeżeli trwało ono jedynie tydzień. Jeżeli nie chce się rezygnować z odzyskania pieniędzy lub wymiany obuwia, w takiej sytuacji najlepiej zwrócić się do rzecznika praw konsumenta, który pomoże w przygotowaniu kolejnego pisma i zajmie się sprawą. Dzięki temu sprawy bywają często rozwiązywane na korzyść klienta.

Zobacz również