Zakumaj.pl

Co jeść, by poprawić wygląd cery?

Co jeść, by poprawić wygląd cery?

Piękna cera to niestety rzadkość u kobiety. Większość z nas zmaga się z jakimiś niedoskonałościami, a już zwłaszcza z wypryskami, zaskórnikami, przesuszoną lub tłustą skórą. W walce o idealną skórę twarzy warto próbować wszystkiego, w tym wizyt u kosmetyczki oraz dermatologa, jednak możesz sobie pomóc również poprzez zmianę diety. Choć nie udowodniono, że niektóre produkty mają negatywny wpływ na cerę, to jednak wiadome jest, że inne mogą jej stan znacznie poprawić. Poniżej znajdziesz listę takich „cudownych”, a tak naprawdę – zwykłych składników, których używamy w kuchni.

  • Cynk

    Cynk

    Panie zmagające się z trądzikiem z pewnością doskonale zdają sobie sprawę z tego, że cynk jest ich wielkim sprzymierzeńcem w jakże nierównej walce z pryszczami. Można oczywiście kupić cynk w tabletkach i łykać go codziennie, ale najlepiej wprowadzić do diety zdrowe produkty żywieniowe, które zawierają dużo tego cennego pierwiastka. Powinnaś jeść:
    * ryby i owoce morza (zwłaszcza ostrygi),
    * pestki dyni,
    * wątróbkę cielęcą,
    * arbuza.

  • Kwasy omega 3

    Kwasy omega 3

    Kwasy tłuszczowe omega 3 również pomogą nam w walce o piękną cerę, a przy okazji przyczynią się do poprawy funkcjonowania całego naszego organizmu. To, co powinno nas zainteresować to fakt, że kwasy te działają odtłuszczająco na wątrobę oraz wspomagają procesy trawienne, a jak wiemy, nasze wypryski bardzo często związane są z nieprawidłowym funkcjonowaniem układu pokarmowego. Znajdziesz je w następujących produktach:
    * łosoś,
    * sardynki,
    * orzechy włoskie,
    * oliwa z oliwek,
    * olej kokosowy.

  • Witamina A

    Witamina A

    Witamina A jest niezastąpiona, jeśli chcemy mieć piękną cerę. Jeśli masz trądzik, to z pewnością wiesz o cudownych właściwościach retinoidów, czyli kwasowych pochodnych witaminy A właśnie. Na ich bazie powstaje wiele skutecznych maści do walki z zaskórnikami i innymi niedoskonałościami. Powinnaś wprowadzić tę witaminę także do swojej diety. Jedz:
    * jajka,
    * pomidory,
    * paprykę czerwoną,
    * brokuły,
    * wątróbkę,
    * sery,
    * marchew.

  • Witamina E

    Witamina E

    Witamina E nazywana jest źródłem młodości. Jej brak w naszym organizmie może doprowadzić do szybszego wiotczenia oraz starzenia się skóry. Poza tym, co bardzo ważne, powinna być spożywana razem z witaminą A, ponieważ zapobiega jej utlenianiu. Znajdziesz ją w takich produktach, jak:
    * oliwa z oliwek,
    * olej kokosowy,
    * orzechy laskowe,
    * migdały,
    * słonecznik.

  • Witamina B2

    Witamina B2

    To kolejna witamina, która powinna iść w parze z witaminą A. Jej niedobór może spowodować nieprawidłowości w stanie skóry, jak na przykład łojotok. Dodatkowo, witaminy z grupy B wpływają pozytywnie na uelastycznienie skóry oraz zapobiegają stanom zapalnym, które często pojawiają się przy trądziku.Znajdziesz ją w takich produktach, jak:
    * drożdże,
    * jajka,
    * makrela,
    * migdały,
    * jogurty i kefiry.