Zakumaj.pl

Jak zachować młody wygląd, stosując metody naturalne?

Jak zachować młody wygląd, stosując metody naturalne?

Zdecydowana większość Pań marzy o tym, by zachować młody wygląd. Nie chodzi tylko o kult piękna, jaki roztaczają wokół nas media, ale przede wszystkim o młodość ducha, dobre samopoczucie oraz równie dobrą kondycję zdrowotną, które przecież przejawiają się nie inaczej, jak w zadbanym oraz młodym wyglądzie. Można się o taki właśnie wygląd postarać bez skalpela oraz pomocy chirurga estetycznego. Poniżej znajdziesz wskazówki, jak pielęgnować swoje ciało, by wyglądało ono na młodsze.

  • Nawilżanie od wewnątrz

    Jeśli chcesz, by twoja cera była zawsze promienna, odżywiona oraz miała mniej zmarszczek, powinnaś pić codziennie 1,5 – 2 litry wody, ale nie więcej. Tyle właśnie potrzebuje nasz organizm. Dzięki tej kuracji będziesz czuła się o wiele lepiej, a na dodatek zauważysz zmiany w swoim wyglądzie. Jeśli chcesz, możesz dodawać do wody cytrynę, natkę pietruszki albo też miętę – te dodatki również pozytywnie wpłyną na twój organizm.

  • Ochrona przed starzeniem skóry

    Kiedy jesteśmy młode, bardzo lubimy opaloną skórę i chętnie wystawiamy ją na słońce. Musimy jednak pamiętać, iż po pierwsze, brązowa skóra dodaje lat, a po drugie, nadmierna ilość promieni słonecznych może doprowadzić do szybkiego starzenia się skóry. Dlatego też zawsze, kiedy wychodzisz na słońce, smaruj się kremem z filtrem. Nie spowoduje on, że między twoją skórą a słońcem będzie bariera nie do przekroczenia, więc z całą pewnością choć trochę się opalisz. Poza tym możesz wspomóc się balsami opalającymi.

  • Kosmetyki dostosowane do wieku

    Równie ważną zasadą jest stosowanie kosmetyków, które będą odpowiednie dla twojego wieku. Nigdy nie próbuj odmłodzić się w drogerii i stosować kremów dla trzydziestolatek, kiedy masz już ponad czterdzieści lat. Te dwie skóry potrzebują czegoś innego, dlatego też warto kupować odpowiednie do wieku preparaty. Pomyśl również o stosowaniu retinoidów, czyli pochodnych witaminy A, zawartych najczęściej w preparatach na trądzik o działaniu silnie złuszczającym. Pamiętaj jednak, iż nigdy nie powinnaś stosować ich samodzielnie, gdyż są to silne leki. Najpierw warto skonsultować się z lekarzem. Przy stosowaniu retinoidów musisz także pamiętać o silnym nawilżeniu, gdyż mają one działanie przesuszające, za to wygładzą ci zmarszczki oraz zlikwidują przebarwienia.

  • Zadbaj o dłonie

    Zadbaj o dłonie

    P dłoniach bardzo często można zobaczyć, ile mamy lat. Często zwracamy dużą uwagę na twarz, szyję i dekolt i to w tych miejscach próbujemy zatrzymać czas, jednak dłonie są równie ważne. Są one podatne na zmiany temperatury, mają kontakt z detergentami do sprzątania, szybko się wysuszają. Dlatego też zainwestuj w dobrym krem nawilżający oraz regenerujący dłonie i używaj go przed każdym wyjściem z domu, a także po każdym umyciu rąk. Podobnie jak na twarz i włosy, nakładaj na swoje dłonie odżywcze maseczki i raz w tygodniu zaserwuj im bardzo delikatny peeling.

  • Pielęgnuj oczy

    Kolejną częścią naszego ciała, po której widać starzenie się, ale także zmęczenie czy stres, są oczy. Jeśli więc marzysz, by zawsze wyglądać młodo, pamiętaj o odpowiedniej pielęgnacji tych okolic twarzy. Po pierwsze, skóra wokół oczu jest bardzo delikatna, dlatego podczas demakijażu używaj specjalnych preparatów do zmywania właśnie makijażu oczu, a poza tym nigdy ich podczas tej czynności nie trzyj. Po drugie, stosuj kremy pod oczy, które nawilżą tę strefę i pomogą ci pozbyć się sińców oraz oznak zmęczenia. Po trzecie zaś, zadbaj o odpowiednią oprawę oczu i regularnie odwiedzaj kosmetyczkę, która wydepiluje ci brwi i zafarbuje je henną. Możesz ten zabieg przeprowadzić także u siebie w domu.

  • W zdrowym ciele młody duch

    W zdrowym ciele młody duch

    Pamiętaj także, że poczucie młodości w dużej mierze zależy od kondycji naszego ciała. Jeśli będziesz całe swoje życie aktywna, to będziesz się lepiej czuła oraz młodziej wyglądała, kiedy przyjdzie dojrzały wiek. Staraj się więc uprawiać jakąś formę sportu lub gimnastyki. To nie musi być profesjonalny poziom ani bardzo intensywne ćwiczenia. Świetnie sprawdzą się w tej roli joga, pływanie, jazda na rowerze, pilates czy ogólnorozwojowe zajęcia fitness.