Zakumaj.pl

Jak stać się osobą o silnej woli?

Jak stać się osobą o silnej woli?

Osoba o silnej woli kontroluje swoje życie i ma duże szanse na sukces. Niestety, silną wolę trzeba nieustannie ćwiczyć, nie można się takiej postawy po prostu raz wyuczyć. Nieużywana osłabia się i przestaje nam służyć. Silny charakter trzeba kształtować tak samo jak swoje mięśnie – konsekwentnie i systematycznie. Jak stać się osobą o silnej woli, dowiesz się z tego artykułu.

  • Dlaczego warto trenować silną wolę?

    Dlaczego warto trenować silną wolę?

    Osoba, która potrafi kontrolować siebie, czyli ma silną wolę, radzi sobie ze złymi nawykami, ponieważ jest w stanie nad nimi zapanować. Czyż nie byłoby wspaniale powiedzieć sobie: „od jutra nie spóźniam się na spotkania” – i zrealizować to? Jest to możliwe, potrzebujesz jedynie silnej woli. Dobrze byłoby schudnąć parę kilo? Jeśli masz silną wolę, z przestrzeganiem diety i planem ćwiczeń nie będzie żadnego problemu. Trzeba wykonać trudne zadanie w pracy? Poradzisz sobie, jeśli masz silną wolę. Dzięki niej można osiągnąć sukces. Wszyscy podziwiamy ludzi o silnej woli i zazdrościmy im. Przeciętny człowiek bowiem ma bardzo słabo rozwiniętą zdolność samokontroli. A jak jest w twoim przypadku? Jeśli z silną wolą nie jest najlepiej, nie martw się. To naprawdę można wyćwiczyć.

  • Zacznij od stylu życia

    Zacznij od stylu życia

    Relaks uwalniający od stresu oraz aktywność fizyczna to podstawa treningu wolnej woli. Ważna jest również właściwa dieta. Osoba przemęczona po całym dniu pracy w napięciu i podejmowania trudnych decyzji, głodna i niedotleniona po przebywaniu w zamkniętych pomieszczeniach będzie mieć obniżony próg samokontroli. Jakże łatwo w takiej sytuacji ulec pokusie – zjeść coś niezdrowego, napić się alkoholu, zrezygnować z wieczornego spaceru. Tak więc jeśli chcesz stworzyć sobie warunki do trenowania silnej woli, zmień styl życia.

  • Uporządkuj swoje biurko

    I nie tylko. Jeśli otacza cię chaos, stajesz się osobą niezorganizowaną. Trudno w takich warunkach ćwiczyć samokontrolę. Tak więc wprowadź pierwsze zmiany do swojego życia. Tak, jak najbardziej, właśnie zaczynasz trenować silną wolę. Wstań trochę wcześniej niż zwykle. Ten dodatkowy czas spożytkujesz na czynności, których być może nie wykonujesz przed pójściem do pracy. Zrobisz kilka prostych ćwiczeń gimnastycznych. Pościelesz łóżko. Weźmiesz energetyzujący prysznic. Zjesz śniadanie. Kiedy już nadałeś rytm swoim porankom, możesz przejść do porządkowania innych przestrzeni swojego życia. Porządek na biurku, w dokumentach i rachunkach domowych to może być następny krok ku samokontroli. Przy okazji zyskasz sporo czasu, który traciłeś przez swoje niezorganizowanie.

  • Ćwicz przy każdej okazji

    Ćwicz przy każdej okazji

    Jest bardzo wiele sytuacji, w których możemy ćwiczyć wolną wolę. Koleżanka w pracy częstuje ciasteczkami. Zrezygnuj ze smakołyku. Jeśli się uda, punkt dla ciebie. Musisz koniecznie sprawdzić prywatną pocztę? Powstrzymaj się do przerwy. Czujesz się zmęczona? Zamiast wyjść „na papierosa” i na biurowe ploteczki, wykonaj kilka ćwiczeń rozciągających i wróć do swoich zadań. W ten sposób, wykonując proste czynności i tak naprawdę dokonując drobnych korekt swojego zachowania, odzyskasz kontrolę nad swoim życiem.

  • Skup się na jednym zadaniu

    Jeśli zachęcony początkowymi sukcesami zechcesz odmienić od razu całe swoje życie, możesz być pewny, że nic z tej rewolucji nie wyjdzie. Poczujesz się zmęczony, zniechęcony i zwyczajnie „odpuścisz sobie”. No cóż, jak zwykle ci się nie udało, prawda? Jest na to bardzo prosty sposób: zachowanie umiaru. Gdy ćwiczysz swoje mięśnie, też nie zaczynasz przecież od największego obciążenia. Zrób listę różnych trudnych spraw, które chciałbyś rozwiązać i wybierz jedną z nich, na przykład zmianę diety. Kiedy opanujesz już tę dziedzinę, możesz przejść do następnych. Nie stawiaj sobie zbyt dużych wymagań, bo zamiast wzmocnić swoją wolę, raczej ją osłabisz.