Zakumaj.pl

Jak wygląda przebieg cyklu miesiączkowego u kobiet?

Jak wygląda przebieg cyklu miesiączkowego u kobiet?

Dobra forma fizyczna i psychiczna przez wszystkie fazy cyklu miesiączkowego to marzenie każdej kobiety. Uwarunkowania hormonalne niestety nie pozwalają czuć się przez cały miesiąc atrakcyjną kobietą, spokojną, pełną energii i mającą ochotę na seks. Istnieje jednak kilka naturalnych sposobów, które systematycznie stosowane, pozwolą na złagodzenie dolegliwości.

  • Trudny początek

    Cykl miesiączkowy trwa średnio 28 dni. Pierwszy dzień cyklu to dzień, w którym pojawia się miesiączka. Spada wówczas poziom estrogenów i progesteronu, co skutkuje złuszczaniem się błony śluzowej i wydalaniem jej z organizmu z krwią. W tym czasie większość kobiet odczuwa ból brzucha, którego pamiętajcie, nie trzeba od razu łagodzić pigułkami. Równie dobrze jak środki rozkurczowe pomaga sięganie po zioła i termofor. W przypadku konieczności można zażywać środki rozkurczające. Z powodu dużej utraty krwi dieta podczas miesiączki powinna być bogata w żelazo. Można uzupełnić jego ilość w organizmie, jedząc czerwone mięso i sałatę.

  • Połowa cyklu: owulacja

    Połowa cyklu: owulacja

    To najdogodniejsza faza cyklu dla kobiet. Wzrost poziomu estrogenów dba o właściwe nawilżenie pochwy, co ma bezpośredni wpływ na kobiece libido. Kobiety w tej fazie mają większą ochotę na seks i silniej odczuwają doznania seksualne. Poprawia się wygląd cery, staje się ona promienna i świeża. Jedynymi dolegliwościami, jakie mogą się pojawić, jest ból jajników trwający nie dłużej niż 2 dni. To czas, w którym kobieta może zajść w ciążę. Jeżeli jej nie planuje, powinna zadbać o ochronę antykoncepcyjną lub nie podejmować kontaktów seksualnych. W przypadku planowania ciąży dobrze jest zacząć zażywać kwas foliowy.

  • Koniec jeszcze trudniejszy

    Koniec jeszcze trudniejszy

    Zespół napięcia przedmiesiączkowego dotyka 30 procent kobiet. Towarzyszy mu ogólne rozdrażnienie i przygnębienie. Z fizycznych dolegliwości wymienić można: ból głowy, brzucha, tkliwość piersi, puchnięcie nóg i tycie z powodu zatrzymywania się wody w organizmie. Pomocne stają się ciepłe kąpiele, ruch na świeżym powietrzu, dieta ograniczająca tłuste potrawy, słodycze i sól. Zaleca się w tym okresie przyjmowanie suplementu z magnezem i witaminą B6. Ich brak negatywnie wpływa na znoszenie napięcia. Dni przed wystąpieniem miesiączki sprzyjają tyciu, gdyż organizm domaga się większej ilości węglowodanów. Ochotę na słodycze można skutecznie złagodzić, jedząc zdrowe przekąski, takie jak suszone owoce i orzechy.