Advertising
Zakumaj.pl

Jak zadbać o dobrą kondycję mózgu?

Opiekun artykułu: vcb
Jak zadbać o dobrą kondycję mózgu?

Jak zadbać o dobrą kondycję mózgu?

Na uwagę zasługuje istotny fakt, że bez względu na to, ile masz lat, Twój mózg produkuje nowe komórki. Wobec tego grzechem byłoby nie korzystać z tego i nie zwiększać swojego potencjału myślowego. Nawet jedno ćwiczenie dziennie pozwala wspomóc mózg tak, by mieć dobrą pamięć i szczycić się pomimo wieku swoim olśniewającym intelektem. Poniżej znajdziesz kilka ćwiczeń umysłowych, które poprawią kondycję Twojego mózgu.

Advertising
Advertising
  • Wielkie zmiany

    Wielkie zmiany

    To, co najważniejsze, by nie popaść w otępienie, to zmiana nawyków. Mózg to około miliarda połączeń międzykomórkowych. Jeśli zrobimy coś na opak, połączenia te zostaną poddane większemu wysiłkowi podczas pracy, a nasz umysł ulegnie odświeżeniu. Możesz zatem wstawać z drugiej strony łóżka, umyć się drugą ręką, w innej kolejności ubrać się i odświeżać swój umysł wszystkim, co przyjdzie ci do głowy, by zrobić na odwrót.

  • Zabawa w skojarzenia

    Zabawa w skojarzenia

    Im skojarzenia są ciekawsze i zabawniejsze, tym łatwiej jest zapamiętać wiele ważnych i mniej istotnych rzeczy. Dlatego odrzuć chociażby codzienną listę zakupów i spróbuj pobawić się w skojarzenia. Dla przykładu dzieci w szkole dzięki tej metodzie potrafią zapamiętać definicje, daty, ważne treści oraz słówka w obcym języku. Mając do kupienia w sklepie około 7 produktów, stwórz zabawną historyjkę. Twoja lista zakupów to bułki, mleko, pieprz, jabłka, papier toaletowy, mąka i cytryna. Zatem do dzieła. Tworzysz śmieszną historyjkę. Wyobrażasz sobie zatem po kolei bułki jako łódki płynące po mlecznej rzece, na której dnie znajdują się drobne czarne kamyczki – pieprz. Nagle zaczyna padać, a do rzeki wpadają przeogromne krople gradu w postaci jabłek. Rzeka rozchlapana na wszystkie strony wymaga wytarcia, sięgasz więc po papier toaletowy. Gdy wszystko jest już wytarte, na ziemię spada bieluchny śnieg w postaci mąki, a w nim odbija się jaskrawe słońce, przypominające Ci o zakupie cytryny. Po pewnym czasie możesz tworzyć w ten sposób coraz dłuższe listy tego, co masz zapamiętać, przy okazji ćwicząc mózg.

  • Nie klikaj

    Nie klikaj

    Osoby, które pozbawiają się odręcznego piania, bardzo dużo tracą. Koordynacja ruchu ręka-oko to niezmierzone korzyści dla mózgu. Zatem zamiast pisać świąteczne życzenia mailem, napisz listy. Poćwiczysz tym samym pamięć, myślenie, większą koncentrację oraz zdolności językowe.

  • Metoda Dennisona

    Metoda ta wspomaga pamięć, koordynuje ciało i przede wszystkim korzystnie wpływa na wydolność mózgową. Do ćwiczeń tej metody należy marsz w miejscu, gdzie unosi się wysoko nogi, dotykając prawym łokciem do lewego kolana, a lewym do prawego. Kolejnym ćwiczeniem jest naprzemienne krzyżowanie rąk na wysokości klatki piersiowej, raz jedna ręka jest na górze, raz druga. Ponadto możesz wykorzystać kolejne ćwiczenie, czyli kilkukrotne rysowanie znaku nieskończoności w powietrzu jedną, potem drugą ręką. Dzięki temu ćwiczeniu świetnie integruje się praca obu półkul mózgowych.

Popularne tagi
  • proste ćwiczenia
  • problemy z erekcją
  • oddawanie moczu
  • podróże
  • męskie przekwitanie
  • odpoczynek
  • zmiany nastroju
  • zaburzenia snu
  • sposoby na dobrą pamięć
  • ćwiczenia na dobrą pamięć
  • seks w małżeństwie
  • zmiany hormonalne
  • kolacja przy świecach
  • depresja
  • profilaktyka
Advertising
Advertising
Advertising
Advertising