Zakumaj.pl

Jak utrzymać dobrą kondycję po czterdziestce?

Jak utrzymać dobrą kondycję po czterdziestce?

Ukończenie czterdziestu lat to ważny moment zarówno dla mężczyzny, jak i dla kobiety. W wieku czterdziestu lat ciągle jesteśmy sprawni, nic nam raczej nie dolega. Na ogół osiągnęliśmy już stabilizację życiową i zawodową, mamy odchowane dzieci i zrealizowaliśmy znaczną część planów z młodości. A jednocześnie mamy świadomość, że połowa życia (o ile nie więcej) już za nami. I co dalej?…

  • Dbaj o zdrowie

    Dbaj o zdrowie

    Czterdzieste urodziny to moment, kiedy zdecydowanie należy zainteresować się swoim stanem zdrowia, zwłaszcza jeśli do tej pory traktowaliśmy te sprawy nieco swobodnie. Przyzwyczailiśmy się do sprawności naszego organizmu i obciążamy go, nie myśląc o konsekwencjach. A mogą być one bardzo nieprzyjemne. Jeśli wybrałeś zdrowy styl życia, nie musisz wiele zmieniać, wystarczy nadal konsekwentnie dbać o siebie. Jeśli jednak pozwoliłeś sobie na jakieś zaniedbania, to jest właściwy moment, żeby coś zmienić. Przede wszystkim skontroluj swoją wagę i oblicz wskaźnik BMI. Jeśli masz nadwagę albo gorzej, jesteś otyły, grożą ci liczne poważne schorzenia. Zadbaj o zmniejszenie masy ciała. Koniecznie wykonaj podstawowe badania i skonsultuj wyniki z lekarzem. Możesz jeszcze bardzo wiele zrobić, by następne lata przeżyć w zdrowiu, cieszyć się dobrą kondycją i korzystać z życia.

  • Co jeść po czterdziestce?

    Co jeść po czterdziestce?

    Człowiek powinien odżywiać się zdrowo przez całe życie, ale po czterdziestce jest to szczególnie ważne. Tempo metabolizmu spada, często prowadzimy mniej ruchliwy tryb życia, łatwo więc o nadmierny wzrost masy ciała. Warto przemyśleć swoją dietę, włączyć do niej więcej warzyw i owoców, zrezygnować z produktów przetworzonych, zawierających chemiczne dodatki i konserwanty, a także używek – kawy czy alkoholu. Jedz ciemne pieczywo, żytni makaron, kasze, zrezygnuj z czerwonego mięsa na rzecz drobiu i ryb, pij zieloną herbatę. Nie tylko poprawi się stan twojego zdrowia i będziesz miał lepsze samopoczucie, ale zapewnisz sobie bardziej komfortową starość.

  • Ruch to zdrowie

    Ruch to zdrowie

    Ruch jest dla naszego ciała zbawienny. Wysiłek fizyczny, odpowiednio dobrany i dawkowany, może zastąpić niejedną kosztowną kurację. Natomiast brak ruchu może doprowadzić do ciężkich chorób i znacznego ograniczenia wydolności twojego organizmu. Form aktywności fizycznej jest bardzo wiele i na pewno uda ci się znaleźć coś odpowiedniego dla siebie. Nie musisz wcale zapisywać się do klubu fitness czy wyjeżdżać na całe dnie za miasto, jeśli nie pozwalają ci na to obowiązki. Przejdź codziennie jakiś dystans pieszo zamiast poruszać się samochodem czy komunikacją miejską. Zrezygnuj z windy i wchodź po schodach. Kup sobie rower stacjonarny albo stepper. Zaopiekuj się psem – codzienne spacery ze zwierzakiem poprawią stan twojego zdrowia.

  • Czas dla siebie

    Pomyśl trochę o sobie. Jeśli masz dzieci, prawdopodobnie są już w takim wieku, że nie wymagają opieki 24 godziny na dobę. Rozwijaj swoje zainteresowania. Znajdź coś, co stanie się twoją pasją. Jeśli lubisz podróże, zwiedzaj. Nie poświęcaj pracy zawodowej każdej chwili swojego życia. Ty również jesteś bardzo ważny. Jeśli dopuścisz, by stres, brak snu i zmęczenie odebrały ci zdrowie, może się okazać, że już go nie odzyskasz. Zdrowia nie można kupić za pieniądze.

  • Optymizm

    Popracuj nad swoim nastawieniem do życia. Optymiści są zdrowsi i żyją dłużej. Teraz, po czterdziestce, decydujesz o tym, jak spędzisz jesień życia. Jeśli zadbasz o siebie i podejmiesz właściwe decyzje, prawdopodobnie przeżyjesz następne lata jako zdrowy i szczęśliwy człowiek.