Zakumaj.pl

Skuteczne sposoby na proste plecy

Skuteczne sposoby na proste plecy

Zachowanie prostych pleców w czasach, kiedy zazwyczaj siedzi się przed komputerem – w ramach pracy lub rozrywki – jest niezwykle trudne, jednak nie niemożliwe. Wystarczy wiedzieć, na co zwrócić uwagę oraz jakie ćwiczenia wykonywać, żeby pomóc swojemu kręgosłupowi.

  • Ćwiczenie nr 1

    Ćwiczenie nr 1

    Do wykonania ćwiczenia niezbędne jest trochę miejsca wokół siebie i na podłodze. Należy stanąć w rozkroku, ręce rozłożyć na boki, aby były równoległe do podłogi. Głowę obrócić w prawą stronę, po czym wykonać skłon w bok, próbując dotknąć lewą ręką lewej stopy. Druga ręka powinna być cały czas wyprostowana i uniesiona go góry.W takiej pozycji należy wytrzymać 30 sekund, a następnie powoli wrócić do pozycji wyjściowej. Następnie odchylić głowę w lewo i ponowić skłon prawą ręką do prawej nogi. Ćwiczenie należy powtórzyć 3 – 4 razy, najlepiej każdego dnia.

  • Ćwiczenie nr 2

    Ćwiczenie nr 2

    Ćwiczenia na proste plecy nie są zazwyczaj skomplikowane ani trudne do wykonania. Aby przejść do kolejnego, należy siąść na podłodze z wyprostowanymi przed sobą, złączonymi nogami. Ręce unieść do góry i zacząć je opuszczać w dół – cały czas wyprostowane – w stronę stóp, podejmując próbę dotknięcia ich palcami. Nie trzeba się zrażać, jeśli nie dotknie się ich w trakcie ćwiczenia. Dla pleców ważny jest sam skłon, który pozwala na rozciągnięci mięśni, naciągnięcie ich odpowiednio i wyprostowanie kręgosłupa. W miarę powtarzania regularnie ćwiczeń, uda się dotknąć palcami rąk palców stóp.

  • Ćwiczenie nr 3

    Ćwiczenie nr 3

    Jednym z lepszych ćwiczeń dla pleców jest tzw. koci grzbiet, który można wykonać na dwa sposoby. Pierwszy sposób wymaga położenia się na brzuchu na macie albo na kocu lub dywanie. Następnie należy zacząć podnosić się na rękach, stopniowo unosząc nie tylko ręce, ale również pośladki i nogi, tworząc całym ciałem pozę przypominającą przeciągającego się kota.Drugi sposób to uklęknięcie na czworakach i wypinanie pleców do góry, przy jednoczesnym opuszczeniu głowy pomiędzy ramiona.Niezależnie od wybranej wersji ćwiczenie należy powtarzać 10 razy, z 15 sekundami przerwy.

  • Ćwiczenie nr 4

    Ćwiczenie nr 4

    Kolejne łatwe ćwiczenie wymaga tylko chwili czasu oraz kawałka podłogi. Należy przyklęknąć na piętach, oprzeć ręce na podłodze w klęku podpartym. Wziąć głęboki oddech i wypuszczając powietrze, przesuwać ręce do przodu, zmieniając siad podparty na skłon, przypominający bardzo głęboki ukłon. Ręce powinny znaleźć się jak najdalej od ciała, a kręgosłup dobrze naciągnięty. Ćwiczenie powtarzać 10 – 12 razy.