Zakumaj.pl

Ciekawy sposób na załatanie dętki sznurowadłem

Ciekawy sposób na załatanie dętki sznurowadłem

Opony rowerowe są stosunkowo wytrzymałe i byle co nie spowoduje ich uszkodzenia, niestety czasami mogą zostać przedziurawione. Jeżeli taką sytuację spostrzeże się w porę, dętkę można wymienić albo załatać u profesjonalisty, gorzej, jeśli nie ma się takiego w pobliżu. W takiej sytuacji pozostaje zastosowanie niekonwencjonalnego sposobu.

  • Pierwszy etap

    Pierwszy etap

    Na początku trzeba wyciągnąć uszkodzoną dętkę, po uprzednim wypuszczeniu z niej powietrza. Jest to możliwe po odkręceniu hamulców kluczami do roweru – warto mieć taki zestaw przy sobie, gdy jedzie się na dłuższą wycieczkę. Po odkręceniu hamulców odkręcić również śruby przytrzymujące koło i wyciągnąć samo koło.

  • Drugi etap

    Drugi etap

    Kolejnym krokiem jest nieco trudniejsze ściąganie opony z osi. Na szczęście nie jest to zadanie niewykonalne. Trzeba jedynie podważyć nożem miejsce między oponą a osią koła, ale uważając, żeby nie spotęgować urazu dętki. Naciskać aż do momentu, gdy opona nie zeskoczy z osi. Gdy do tego dojdzie, płaskim narzędziem przesuwać po osi koła, żeby ściągnąć z niej całą gumę. Teraz nie będzie to już szczególnie trudne, a po zrobieniu tego można wyjąć dętkę.

  • Trzeci etap

    Trzeci etap

    Po odkryciu dętki sięgnąć po sznurówkę ze swojego buta. Następnie odnaleźć dziurę w dętce, po jej odkryciu warto ją zakleić gumą do żucia – jeśli ma się taką pod ręką, jeżeli nie, zepsuty fragment można zaznaczyć palcem.Gdy dziura zostanie zidentyfikowana, trzeba zacząć fałdować – składać w harmonijkę – dętkę najbliżej uszkodzenia. Powinno ono znaleźć się wewnątrz, zakryte fałdką dętki.

  • Czwarty etap

    Czwarty etap

    Wokół miejsca, w którym znajduje się dziura, zawiązać sznurowadło. Konieczne jest zawinięcie go mocno, żeby nie rozwiązało się i dobrze trzymało dętkę. W przeciwnym razie szybko trzeba będzie poprawiać operację i podróż powrotna do domu stanie się dłuższa i jeszcze trudniejsza.Po zawiązaniu sznurówki nałożyć ponownie dętkę, oponę i koło, mocując wszystko w taki sam sposób, w jaki znajdowało się pierwotnie. Na koniec napompować dętkę, ale uważając na ciśnienie. Jeśli będzie nadmiernie wysokie, wówczas sznurówka może go nie wytrzymać.