Zakumaj.pl

Sposoby na bóle menstruacyjne

Sposoby na bóle menstruacyjne

Bólu w czasie miesiączki doświadcza co druga kobieta. Bywa on bardzo silny lub lekki, jednak zawsze jest uciążliwy i często utrudnia normalne funkcjonowanie. Wiąże się to z wytwarzaniem hormonów nazywanych prostaglandynami, które uwalniane są w czasie miesiączkowania. Chociaż jest to naturalny proces zachodzący w kobiecym ciele, związany z nim ból bywa powodem nieprzyjemności, a nawet omdleń, dlatego dobrze jest znać sposoby, które mogą go załagodzić.

  • Przydatny termofor

    Przydatny termofor

    Kurczące się ścianki macicy potrzebują rozluźnienia. Z tego powodu bardzo dobrym i popularnym sposobem są ciepłe okłady. Powinny być ciepłe, ale nie gorące, żeby nie poparzyć skóry i nie pozostawić na niej czerwonych plam. Do rozgrzewania najwygodniej użyć termoforu wypełnionego ciepłą wodą i przyłożyć na podbrzuszu lub na krzyżu, który poza dolnymi partiami brzucha jest miejscem najbardziej obolałym w czasie miesiączki.

  • Skuteczne witaminy

    Skuteczne witaminy

    Cykl menstruacyjny powoduje liczne zmiany w ciele kobiety. Z niektórych łatwo zdać sobie sprawę, z innych niekoniecznie. Wraz z nadchodzącą miesiączką zmienia się stan witamin i składników mineralnych w organizmie. Warto uzupełnić je już przed miesiączką, dzięki temu uniknie się bólu lub zmniejszy się go w znaczący sposób. Najważniejszymi składnikami są witaminy z grupy B, cynk, magnez, wapń. Nie tylko zmniejszają one ból, ale pomagają zwalczyć inne nieprzyjemne objawy, w tym wzdęcia.

  • Herbata z rumianku

    Herbata z rumianku

    Rumianek jest przeznaczony do leczenia różnego rodzaju przypadłości żołądkowych oraz ginekologicznych. Łagodzi on nie tylko bóle menstruacyjne, ale również zespół napięcia przedmiesiączkowego, dlatego warto zacząć pić go już na kilka dni przed datą pojawienia się miesiączki. Można przygotować herbatę rumiankową ekspresową lub skorzystać z suszonych kwiatów rumianku. Decydując się na taką wersję, wystarczy 2 łyżeczki suszu zalać wrzątkiem w ulubionej filiżance i odczekać 5 minut, aż ziele dobrze się zaparzy, a następnie popijać w ramach podwieczorku.

  • Łagodzący masaż

    Łagodzący masaż

    Delikatny masaż brzucha jest przyjemnym i skutecznym sposobem na zmniejszenie nieprzyjemnych bólów. Należy odsłonić brzuch i okrężnymi ruchami masować skórę wokół pępka, bez przesadnego ucisku, lub gładzić skórę od boków brzucha, aż do jego środka. Masowanie zmniejszy napięcie mięśni, a także zmobilizuje macicę do szybszego oczyszczania się i tym samym krótszego okresu bólu. Żeby masaż był jeszcze przyjemniejszy, a do tego uspokajający, warto użyć olejków eterycznych – cyprysowego lub lawendowego – mieszając 1 łyżeczkę oliwy z oliwek z 5 kroplami olejku.

  • Ruch na zdrowie

    Gdy cierpi się z powodu bólów menstruacyjnych, ćwiczenia i ruch nie są pierwszą myślą, jaka pojawia się w głowie. Warto jednak zmusić się i wyjść na spacer. Ruch poprawia krążenie krwi oraz poprawia wydzielanie hormonów szczęścia, dzięki którym możliwe jest złagodzenie bólu, a nawet zapomnienie o nim. Jeżeli spacer to za wiele, wystarczy kilka skłonów, które pobudzą krew do szybkiego oczyszczania macicy.