Zakumaj.pl

Podstawowe sposoby na uniknięcie poronienia

Podstawowe sposoby na uniknięcie poronienia

Ciąża nie zawsze przebiega idealnie i są kobiety, które z różnych przyczyn zalicza się do grupy wysokiego ryzyka poronienia. Jednak trzeba mieć świadomość, że ciąża to na tyle odmienny stan, iż nawet będąc poza tą grupą, nie można być zawsze pewnym jej przebiegu. W związku z tym dowiedz się, co robić, żeby zminimalizować ryzyko ewentualnego poronienia.

  • Słuchaj lekarza

    Słuchaj lekarza

    Przede wszystkim konieczne jest słuchanie zaleceń lekarskich. Dotyczy to zgłaszania się na badania oraz przyjmowania leków – nie tylko podtrzymujących ciążę, jeżeli takie są konieczne, ale również witamin i minerałów. Lekarz z pewnością zaleci odpowiedni zestaw wspomagający zdrowie matki oraz dziecka. Za najważniejsze z nich należy uznać kwas foliowy, wapń, magnez, żelazo.Istotna jest także komunikacja między lekarzem a pacjentką oraz informowanie ginekologa o wszelkich niepokojących objawach: upławach, skurczach, krwawieniach.

  • Zdrowo jedz

    Zdrowo jedz

    Konieczne jest zadbanie również o odpowiednią dietę. Tłuszcze, zwłaszcza niezdrowe, pochodzące z tłustego mięsa bądź potraw smażonych na głębokim tłuszczu, trzeba wyeliminowywać. Znacznie lepsze będą oleje roślinne – słonecznikowy, rzepakowy, oliwa z oliwek, olej kokosowy – oraz tłuszcze znajdujące się w rybach. Ryby oraz owoce morza dodatkowo dostarczają cynku, jodu oraz selenu, które są niezbędne dla prawidłowego rozwoju układu nerwowego malucha. Dodatkowo należy włączyć do diety dużo owoców oraz warzyw – surowych i gotowanych na parze. W razie wątpliwości podczas układania diety można poradzić się lekarza.

  • Pij to, co dobre

    Poza zdrowymi posiłkami w jadłospisie powinny znaleźć się zdrowe napoje. Przede wszystkim jest to woda mineralna niegazowana, której można wypijać przynajmniej 8 szklanek dziennie. Unikać trzeba głównie napojów gazowanych, słodzonych, powodujących wzdęcia. Kawa i czarna herbata nie są całkowicie zakazane i mogą być wypijane, jednak tylko okazyjnie oraz pod warunkiem, że lekarz nie każe ich wykreślić z listy tak samo bezwzględnie, jak wykreśla się alkohole.

  • Zażywaj świeżego powietrza

    Zażywaj świeżego powietrza

    Jeżeli utrzymanie ciąży nie wymaga ciągłego leżenia w celu jej donoszenia, ruch jest niezbędny. Żeby przesadnie się nie forsować, najlepiej sprawdzi się spacer trwający 30 – 40 minut. Jeśli jednak poruszanie się, nawet wolnym krokiem, nie jest wskazane dla dobra dziecka, warto na 20 minut wyjść na balkon, aby pooddychać świeżym powietrzem i dotlenić organizm.

  • Miej optymizm

    Miej optymizm

    Ważny jest również stan psychiczny przyszłej mamy. Nie można zamartwiać się nieustannie, wypatrywać zwiastunów poronienia, ponieważ szkodzi to psychice mamy oraz dziecka. Należy zrelaksować się, zwolnić tempo działania, nie denerwować się bez potrzeby, ale skupić na sobie, na dziecku, na spokoju potrzebnym zarówno do przetrwania ciąży, jak i porodu.