Zakumaj.pl

Jak poprawnie wykonać pozycję drzewa w jodze?

Jak poprawnie wykonać pozycję drzewa w jodze?

Joga z roku na rok zyskuje więcej zwolenników. Po przekonaniu się rzeszy osób, że nie są to tylko skomplikowane figury związane z zakładaniem nogi za szyję, joga stała się chętnie uprawianym sposobem na relaks oraz rozciągnięcie ciała. Na początku, jak przy wszystkich ćwiczeniach, wykonanie pozycji jest trudne, jednak z biegiem czasu zaczyna być łatwiej, a efekty są dobrze widoczne. Jedną z popularnych pozycji jogi jest pozycja drzewa, którą warto wypróbować.

  • Co daje pozycja drzewa?

    Co daje pozycja drzewa?

    Nie bez powodu pozycja drzewa jest jedną z popularniejszych. Wspomaga ona mięśnie nóg oraz ćwiczy równowagę, zwłaszcza w staniu na jednej nodze. Jest to przydatne dla ogólnej koncentracji i zachowania prawidłowej pozycji ciała. Dodatkowo im częściej ma się do czynienia z tym ćwiczeniem, im częściej się je wykonuje, tym dłużej można stać w takiej pozycji.

  • Pierwszy krok

    Pierwszy krok

    Przygotować miejsce do ćwiczenia, spokojne, bez ryzyka, że ktoś będzie przeszkadzał. Stanąć w pozycji wyprostowanej, kręgosłup i kark proste, głowa skierowana przed siebie. Stopy złączyć – do tej pozycji nie jest wymagane stanie w rozkroku – dłonie oprzeć wygodnie na biodrach.

  • Drugi krok

    Drugi krok

    Po przyjęciu pozycji wyjściowej przenieść cały ciężar ciała na jedną nogę, np. na lewą. Gdy poczuje się, że ciężar jest rozłożony w wymagany sposób, można podnieść prawą nogę, odginając kolano w bok. Noga powinna zostać odwiedziona w bok, a nie zgięta tak, jak zginają ją bociany. Jeśli to dopiero początki ćwiczeń, wówczas najlepiej oprzeć prawą nogę na wysokości kolana lewej. Dopiero po nabraniu wprawy można przejść do opierania nogi wyżej, niemal na wysokości pachwiny udowej.

  • Trzeci krok

    Trzeci krok

    Po odpowiednim ułożeniu nóg ułożyć również ręce. Powinny być złożone z przodu, jak do modlitwy, łokcie rozstawione szeroko na boki. Przedramiona muszą znajdować się równolegle do podłogi, na której się stoi. Taka pozycja może wydawać się skomplikowana, jednak utrzymanie równowagi w niej wzrasta w miarę ćwiczeń. Najlepiej wykonywać ćwiczenie przez kilka głębokich wdechów i wydechów, np. 6 – 7, jednak jeżeli początkowo odczuwa się ból lub równowaga nie jest możliwa do utrzymania przez dłuższy czas, wówczas można skończyć wcześniej. Nie należy gwałtownie wracać do pozycji wyjściowej, lecz stopniowo opuścić ręce oraz nogę. Powtórzyć kilka razy zarówno dla prawej, jak i dla lewej nogi.