Zakumaj.pl

Jak poprawnie wykonać pozycję krzesła w jodze?

Jak poprawnie wykonać pozycję krzesła w jodze?

Joga jest coraz popularniejsza, nie tylko jako sposób na relaks, ale również jako ćwiczenie. W początkach przygody z jogą najlepiej opierać się na prostych pozycjach, zamiast od razu sięgać po najtrudniejsze. Jedną z takich jest pozycja o nazwie krzesło, która wzmacnia mięśnie nóg, obszar kostek, kręgosłup oraz pośladki. Dodatkowo pozycja krzesło może wspomóc korygowanie lekkich wad kończyn dolnych.

  • Pierwszy etap

    Pierwszy etap

    Stanąć w rozkroku. Jeżeli wykonywanie pozycji krzesła ma być częścią dłuższych ćwiczeń w domu – całej serii jogi lub lekkiego aerobiku – warto przygotować sobie dodatkowo odpowiednią atmosferę, czyli zamknąć pokój, żeby nikt nie przeszkadzał, włączyć muzykę i wyciszyć się.

  • Drugi etap

    Drugi etap

    Po ustawieniu nóg na szerokość bioder unieść ręce do góry – „do nieba”, nie łącząc przy tym dłoni. Dłonie powinny być skierowane w górę. Palce powinny być rozłożone, nie muszą przylegać ciasno jeden do drugiego, jednak nie jest to wymóg, należy ułożyć je tak, aby było wygodnie.

  • Trzeci etap

    Trzeci etap

    W następnym kroku ugiąć lekko kolana oraz wypiąć pośladki do tyłu, tak jakby chciało się usiąść na krześle. Ręce cały czas mają znajdować się w górze, z wyprostowanym łokciami, nie należy ich zginać przez cały czas trwania ćwiczenia. Kolana powinny znajdować się blisko siebie, nie trzeba ich rozchylać ani odsuwać na szerokość bioder, kręgosłup powinien być wyprostowany, gdyż wygięty nieodpowiednio spowoduje ból oraz niepoprawne wykonanie pozycji. Źle wykonana nie przyniesie oczekiwanych efektów, a do tego może przyczynić się do powiększenia ewentualnych wad kończyn.

  • Czwarty etap

    Czwarty etap

    W takiej pozycji wytrzymać przez 5 głębokich wdechów i wydechów. Nie należy śpieszyć się z wykonywaniem tej pozycji, ponieważ joga polega na relaksowaniu całego ciała i popędzanie siebie nie jest najlepszym pomysłem.Po wykonaniu pięciu wdechów i wydechów wrócić do pierwotnej pozycji. Odpocząć przez 1 minutę, a następnie powtórzyć ćwiczenie. Powtarzać je 5 – 6 razy, odczuwając coraz większe odprężenie.